Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Brigáda téměř zadarmo aneb odtučňovací kúra, za kterou vám ještě zaplatí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Roznos zásilek rozhodně nepatří mezi lukrativní brigády

Občas si procházím nabídky práce a brigád, co kdybych narazila na něco zajímavého, čemu bych se mohla ve volném čase věnovat a přivydělat si nějakou tu korunu navíc.

Článek

I zaujala mě jedna společnost, která nabízela roznos adresných zásilek. Podotýkám, že se nejedná o Českou poštu. Řekla jsem si, že by to nemuselo být jako brigáda marné. Turistiku mám ráda a chodit mi nevadí. Takže jsem se začala o nabízenou pozici zajímat a na inzerát jsem odpověděla.

Záhy mi přišla odpověď s tím, abych upřesnila místo svého bydliště. Což jsem také udělala a byla mi nabídnuta možnost brigády v mém bydlišti. To znělo opravdu lákavě a celá lačná jsem se pídila po bližších informacích. Nejvíce mě samozřejmě zajímala odměna za práci. Tu jsem se také dozvěděla. Jenže její výše mi vyrazila dech. Bylo by to asi 600 korun za měsíc hrubého.

Pokud na danou pozici není společnost schopna najít pracovníky ochotné ji dělat, tak problém bude nejspíš právě v té mzdě. Na první pohled vypadá brigáda dobře. Za měsíc roznesete okolo 200 kusů adresných zásilek, a to jen dvakrát do týdne. Když si to rozpočítáte, tak vychází na jednu pochůzku asi 25 zásilek. To není zrovna mnoho, řeknete si, to se dá zvládnout během chvilky. Jenže váš roznášecí okresek představuje oblast, kde lze během roznášky nachodit cca 5 kilometrů. Na takovou trasu je třeba si vyhradit minimálně hodinu a půl času.

Ovšem při roznosu toho možná nachodíte daleko více, protože na cestě jsou různé odbočky do vedlejších ulic, kde se také doručuje. Do práce je třeba započítat i domácí přípravu zásilek, která spočívá v jejich poskládání podle toho, jak jdou za sebou domovní čísla. Ta málokde bývají po řadě, takže je třeba si zjistit, kde se který dům s konkrétním číslem popisným vyskytuje.

A teď počítejte se mnou. Na měsíc byste v hrubém měli dostat 600 Kč, a to za pochůzku 2× do týdne. Měsíčně tak na roznos vyrazíte asi osmkrát. Takže za jednu pochůzku dostanete 75 Kč hrubého za 1,5 až 2 i více hodin práce. No neberte to. To je prostě práce snů.

Já bych tuto brigádu pojmenovala odtučňovací kúrou, za kterou ještě dostanete zaplaceno. Pěkně se projdete po venku na čerstvém vzduchu za každého počasí, a přitom do schránek vložíte lidem adresné zásilky. A třeba se vám podaří něco z přebytečných kilogramů zhubnout.

Pro koho je práce vhodná? Chtělo by to říct, že pro studenty. Ale ti nemají čas v pracovní dny, když chodí do školy. Pro důchodce? Možná, jsou-li fyzicky zdatní a dobře jim to chodí. Ještě se nabízejí maminky na rodičovské dovolené. Vezmou s sebou dítě do kočárku a pochůzku se zásilkami budou mít v rámci denního programu venku. Jenže za 600 Kč měsíčně?

To opravdu firma myslí vážně nabízet takovou mzdu při dnešních cenách všeho potřebného pro život?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz