Hlavní obsah
Jídlo a pití

Dvacet druhů kávy ze čtrnácti států na jednom místě? To je pražírna kávy Caffé di Gusto v Benešově

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Canva

Ilustrační obrázek

Kavárna Caffé di Gusto není obyčejná kavárna. Caffé di Gusto je kavárnička, ve které ochutnáte kávu z její vlastní pražírny. Na výběr máte kávu ze čtrnácti zemí světa a je jen na vás, jakou kávu si vyberete.

Článek

V kavárně Caffé di Gusto si můžete vychutnat například prémiovou kávu z Brazílie, jemnou kávu z Kolumbie, kávu ze sopečné Sumatry či královnu mezi africkými kávami z Tanzanie. Na výběr je i káva v bio kvalitě a káva bezkofeinová.

Kavárna Caffé di Gusto je skrytý poklad Benešova. Nenajdete ji v centru města, ani na turisty oblíbeném Konopišti. Kavárnička Caffé di Gusto se nachází v nenápadné boční uličce přibližně 5 minut od centra města.

Co se mi při návštěvě této kavárničky moc líbilo, byl přístup pana majitele, který mne obsluhoval. Bavili jsme se o kávě přibližně hodinu a stejně mi nestihl všechno říct. O kávě mluvil s nadšením. Přesně věděl, jaký má sortiment, odkud kávu má, jaké jsou specifika dané kávy i na jakou přípravu je konkrétní káva vhodná. Věděl, jakým způsobem byla káva sklizena, sušena a pražena. A o to všechno se se mnou podělil.

Kromě znalosti kávových zrn jsem byla seznámena s přípravou kávy i s tím, jak kávu správně namlít, jak kávu uchovávat a čeho se vyvarovat. Musím říct, že jsem byla velmi potěšena, jaký přehled pan majitel o kávě má. To se jen tak nevidí. Náš rozhovor byl balzám na duši a navíc jsem ušetřila nemalé peníze za kurz o zpracování a využití kávy.

Jsem moc ráda, že jsem objevila tuhle útulnou kavárničku, kde je kladen vysoký důraz na kvalitu kávových zrn, na jejich původ i zpracování. Kromě toho všeho je tu kladen i velký důraz na šetrnost k přírodě. Kávu si můžete nechat navážit do vlastních obalů za bezkonkurenční cenu. Zakoupit si tu můžete i mlýnek nebo si můžete nechat kávu namlít. Za sebe doporučuji, pokud doma mlýnek na kávu ještě nemáte, si ho pořídit. Jakmile jednou ochutnáte čerstvě namletou kvalitní kávu, jinou už chtít nebudete. Navíc zrnková káva z místní kavárničky je za hubičku.

V nabídce kavárny a pražírny kávy Caffé di Gusto je jednodruhová výběrová arabika. Nechybí ani několik směsí více druhů arabik. Pro ty, kteří nedají dopustit na arabiku smíchanou s robustou se tu také káva najde.

Jak jsem psala, v této kavárničce si na své přijde opravdu každý. Jen málokde se vidí takový výběr kávy. Jediné, co jsem ještě neprozradila je, že tu koupíte i kakaové boby a kakaové máslo.

Za sebe vám mohu návštěvu kavárny Caffé di Gusto vřele doporučit. Existuje jen málo kaváren, ze kterých si odnesete takhle pozitivní zážitek. Sama se už nyní těším, až se do této kavárničky, kterou najdete v Benešově v ulici Rubešova s číslem popisným 551, vrátím.

Další tipy na výlety a recenze najdete na webu tulacci.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz