Hlavní obsah
Jídlo a pití

Horlivý personál, jídlo nevalné kvality. To je chválená restaurace nedaleko zámku v jihočeské Blatné

Foto: Jana Jirásková Beranová

Srbské rizoto v restauraci hotelu Beránek v Blatné

Zajít na oběd do chválené restaurace by měl být pozitivní zážitek. To ovšem nečekejte od recenzemi chválené hotelové restaurace Beránek v jihočeské Blatné. Návštěva této restaurace se totiž může stát noční můrou.

Článek

Zvenčí hotelová restaurace Beránek v historickém centru Blatné zaujme svým jídelním lístkem. Nechybí v něm nic, co byste si mohli přát. Od masa, přes saláty po dezerty tu najdete vše. I proto mne do této restaurace nohy zanesly. Ale chválit je nebudu.

V restauraci mne přivítal interiér, který neurazí ani nenadchne a usměvavý personál. Posadila jsem se ke stolu, v mžiku jsem měla v ruce jídelní lístek a tím veškerý můj pozitivní zážitek skončil.

Když jsem se do jídelního lístku začetla, zjistila jsem, že se úplně liší od jídelního lístku, který restaurace prezentuje u vchodu. Jídla na jídelním lístku mne nenadchla, navíc u jídel nebyly uvedené alergeny, které pokrmy obsahují. Protože bylo něco kolem jedné, z klasického jídelního lístku jsem si objednat nemohla. Do 16. hodiny totiž připravují pouze jídla z polední nabídky.

Přes množství dotazů jsem se nakonec od servírky dozvěděla, že jediné jídlo, které mají bezlepkové, je srbské rizoto. Protože rizoto mám ráda, nebyla jsem proti. Partner si objednal kapra s bramborem a než jsme se nadáli, jídlo jsme měli na stole.

Protože byl kapr špatně nakrájený, byl samá kost. Brambory na první pohled také nevypadaly jako nejkvalitnější. Mé rizoto byla katastrofa. Nejen že bylo posypané eidamem, ale navíc bylo silně okořeněné sladkou paprikou, občas se objevil ještě nedávno mražený hrášek a velmi zřídka se objevil kousíček masa.

Při konzumaci jídla nevalné kvality a chuti, ze kterého jsme ani já, ani partner neměli radost, nás co chvilku vyrušila servírka s otázkou jak nám chutná a zda něco nepotřebujeme. Během necelých 30 minut, pouze v době, kdy už jsme měli jídlo na stole, nás vyrušila více jak čtyřikrát. Což je opravdu nežádoucí.

Nakonec jsme to nevydrželi a sotva jsme odložili příbory, poprosili jsme o účet. K našemu velkému překvapení nás poté servírka ještě dvakrát potěšila svou přítomností, během necelých pěti minut, což nás přimělo rychle dopít a vzít nohy na ramena. Další setkání se servírkou už by na nás bylo moc. A to jsme oba dva klidné povahy.

Návštěva hotelové restaurace Beránek byla vším, jen ne příjemným zážitkem. Z rizota mi bylo těžko ještě druhý den, což klobouk dolů před kuchařem, takhle připravit rizoto opravdu jen tak někdo neumí. S partnerem jsme se shodli, že v případě této restaurace musíme oba dva doporučit, abyste šli na jídlo raději někam jinam. Protože tohle zažít opravdu nikdo nechce.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz