Hlavní obsah
Jídlo a pití

Shnilé brambory, nepříjemná obsluha. To je restaurace U Přeška chválená v pořadu České televize

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Steak z krkovice v restauraci U Přeška

Restauraci U Přeška chválili v pořadu Příběhy starých hospod. Díky tomuto pořadu České televize jsem se rozhodla restauraci navštívit. To, co jsem v restauraci zažila, nepřeji ani svému největšímu nepříteli.

Článek

Do restaurace U Přeška v Přešticích jsem s rodinou dorazila deset minut po otevírací době. Restaurace byla až na personál úplně prázdná. Byli jsme jediní zákazníci. I přesto nás místo pozdravu obsluha upozornila, že na jídlo ze stálého poledního lístku můžeme čekat déle jak hodinu a hned nám doporučila, abychom šli raději jinam.

Byť chování obsluhy nebylo zrovna profesionální, nedalo nám to a rozhodli jsme se v restauraci najíst. Já jsem si objednala v televizi opěvovanou vepřovou krkovičku na pečených paprikách s pečenými brambory za krásných 299,-Kč, synovec si objednal dětské kuřecí řízečky s hranolky a kečupem za 159,-Kč a maminka si objednala pikantní vepřovou směs s rýží za 149,-Kč, která byla součástí poledního menu. K pití jsme si objednali domácí limonády, každou za 65,-Kč.

Na jídlo jsme čekali relativně dlouho, ale ne hodinu. Tedy pokud se to, co nám přistálo na stole, dá považovat za jídlo. Maminčina směs z poledního menu byla tím nejlepším jídlem, které nám na stůl přinesli. Synovcovy řízečky, jídlo určené pouze dětem, byly smažené na hodně přesmaženém oleji, a navíc byly připálené. Mne steak donesly na talíři špinavém ze všech stran s přílohou o rovných čtyřech malých bramborách. To ovšem nebylo to nejhorší.

Když jsme se s velkým sebezapřením a odvahou do jídla pustili, zjistila jsem, že jedna ze čtyř mini brambor na mém talíři je shnilá. Když mi talíř chtěla obsluha bez jakékoli otázky odnést, zeptala jsem se jí, zda vidí, co mi na talíři zůstalo a zda je to normální. Na mé otázky mi bylo řečeno, že to se mnou vyřeší kolega.

Nepříjemný kolega se mnou shnilou bramboru vyřešil omluvou, při které se na mne koukal, jako bych si shnilou bramboru donesla z domova. Dal nám slevu 10 % a problém měl vyřešen. Prý si kuchař nevšimnul, že je brambora špatná.

Nevím, jak kuchař v této restauraci pracuje a jaké má vedení této restaurace nároky na personál. Ale aby mi ze čtyř malých okrájených brambor naservírovali jednu shnilou, to opravdu dobré jméno restauraci nedělá.

Nedalo mi to a na restauraci jsem se ještě poptala místních. To, co jsem slyšela, byla katastrofa. Restaurace je tu vyhlášená špatnou kuchyní a ani jeden člověk, kterého jsem se zeptala, mi návštěvu této restaurace nedoporučil, a ještě se na mne mnozí dívali jako na sebevraha, když jsem jim řekla, že jsem v restauraci jedla. Udělala jsem si průzkum i na sociální sítí, kde mi bylo řečeno, že do restaurace U Přeška je dobré jít maximálně na pivo, které prý mají dobré. Ale s jídlem měli lidé stejnou zkušenost jako já.

Je až zavádějící, jaké restaurace Česká televize propaguje. Kdyby to byl pořad Ano, šéfe!, tak bych to pochopila. Vždyť právě pořad Ano, šéfe! na restauracích tohoto typu získal sledovanost. Ale pořad Příběhy starých hospod lidem říkal, kam mohou na pivo a jídlo zajít, aniž by se museli bát, že skončí v nemocnici s otravou. Pak se jednoho krásného dne do takto vychválené restaurace vydáte a odnášíte si zážitek, který byste nepřáli ani největšímu nepříteli.

Protože se díl s touto restaurací vysílal v televizi v lednu roku 2023, je možné, že se od doby natáčení poměry v restauraci změnily. Ale i přesto, že od natáčení pořadu Příběhy starých hospod s touto restaurací nějaká doba uplynula, je možné tento díl stále vidět na iVysílání. Nejen proto si myslím, že nezáleží na tom kolik času od natáčení uplynulo. Restaurace by měla držet určitý standard a návštěvníkům by měl personál podávat pouze takové jídlo, jaké by sám jedl. Rozhodně by neměly být podávány shnilé brambory a pro děti řízky smažené na oleji, který má své nejlepší časy dávno za sebou.

Za sebe restauraci U Přeška doporučuji minout velkým obloukem, a to i přes kladné hodnocení a doporučení navštívit tuto restauraci od České televize. To, co se tady děje, to opravdu zažít nechcete.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz