Hlavní obsah
Cestování

Venkovní únikové hry, netradiční výlet pro všechny, kteří se nebojí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Canva

Praha

Přemýšlíte nad tím, jak si zpestřit výlet a zároveň se nechat překvapit? S venkovními únikovkami stačí si jen nabít telefon a vyrazit na výlet.

Článek

Venkovní únikové hry zažily velký rozmach. Některé jsou povedené, jiné méně. Mnoho z nás zkouší jednu za druhou a porovnává. Jedno mívají únikové hry společné. Rozhodně se na trase nenudíte. A také nikdy nevíte, kam dojdete.

Naposledy jsem vyzkoušela únikovou hru od cityhry. Vybrala jsem si trasu v Praze. Jako mnoho pražských venkovních únikových her i tato začínala v centru Prahy, u orloje. Ale to bylo asi vše, co měla s ostatními únikovými hrami s tímto startem společného.

Samotný první úkol mne přiměl prohlédnout si orloj pozorně. Vybavily se mi vzpomínky z dětství, kdy mi tatínek vyprávěl pověsti o orloji, význam jednotlivých částí orloje a vše, co se k orloji vztahuje. Myslela jsem si, že mne na orloji nic nepřekvapí. Jenže všechno bylo jinak. Hned první otázka této únikové hry mne přesvědčila o tom, že tahle hra nebude mít s mými vědomostmi a znalostmi nic společného. A tak jsem si hned na první otázce vylámala zuby. Nakonec jsem jí dala a mohla jsem vyrazit dál.

Místo na známá pražská místa jsem směřovala k místu významnému, ale v turistickém ruchu místu opomíjenému. Co na tom, že nás tohle místo zapsalo před mnoha staletími do dějin a dokonce si zahrálo hned v několika filmech a seriálech.

Od tohoto místa, kde mne čekala jedna z jednodušších hádanek, jsem se vydala dál. Trasa mne od orloje vzdalovala na místa známá a krásná, i když mnohdy opomíjená. Nakonec jsem se ocitla na Václavském náměstí. Myslela jsem si, že brzy budu v cíli. Jenže jeden míní a … Vše bylo samozřejmě jinak.

Jak jsem posléze zjistila, Václavské náměstí je přibližně ve čtvrtině celého okruhu. Odsud hra vede opět pryč z historického centra. Trasa vede mnohdy rušnými ulicemi na místa, kde se psala historie. Aplikace vám předá o každém záchytném místě zajímavé informace. Za mne je jen škoda, že trasa vede kolem známých míst, o kterých se ani okrajově nezmiňuje.

Tato úniková hra má podle výrobce trvat přibližně dvě hodiny. Sama jsem nešla pomalu a ani jsem se nikdy moc nezasekla nad šiframi, které mi mnohdy daly zabrat. Ale i tak jsem šla trasu déle. Je však pravda, že jsem viděla v pohybu hlavu Franze Kafky a trošku jsem zpomalila u vody.

Za sebe bych tuto únikovou hru doporučila všem, kdo rádi poznávají nová místa. Na většinu míst, která na trase jsou, se asi jen tak nevydáte. Myslím si, že je to prima zábava pro všechny, kdo v Praze bydlí, i ty, kteří v ní tráví více času.

Další tipy na výlety najdete na webu tulacci.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz