Hlavní obsah
Jídlo a pití

Zatracovaná i opěvovaná restaurace Café Imperial Zdeňka Pohlreicha

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Ilustrační obrázek

Zdeňka Pohlreicha zná snad každý z nás. Stejně jako jeho vyhlášenou restauraci Café Imperial, která čeká na svou michelinskou hvězdou. Obojí je lidmi opěvováno i zatracováno. Obojí je svým způsobem legendární.

Článek

Café Imperial je známá pražská restaurace. Na první pohled ničím nevyniká, a přesto je vyhlášená. Interiéry jsou jako z minulého století a obsluha tak profesionální, až se nestačíte divit. Vše tu běží jako na drátkách a chyby nenajdete, i kdybyste se sebevíc snažili. Sama jsem při návštěvě této restaurace zaznamenala chybu jednu jedinou. Na místě u vchodu nebyl nikdo, kdo by návštěvníky usadil. Což je vcelku velký prohřešek.

Ale jakmile jste usazeni na pro vás rezervovaném místě, už vše běží, jak běžet má. Přijde obsluha s jídelním a nápojovým lístkem a hned se zeptá, zda víte, co si dáte k pití. Pokud nevíte, nic se neděje. Nechá vás si vybrat a za chvilku je zpět.

Jídelní lístek v Café Imperial je obsáhlý a zároveň stručný. V nabídce je několik předkrmů, širší výběr hlavních chodů, a to jak v menu, tak i samostatně. Nechybí ani stálé dezerty jako například maková zmrzlina a velké množství dortíků, které si můžete prohlédnout už u vchodu.

Sama jsem v této restauraci ochutnala jako předkrm divokého lososa, hlavní chod byl hanger steak s omáčkou z brandy a zeleného pepře s domácími hranolky a na závěr jsem si dopřála pečené švestky se slivovicí a makovou zmrzlinou.

Ať se to u mne zdá nemožné, na makovou zmrzlinu se švestkami vzpomínám dodnes. Tak výbornou zmrzlinu jsem ještě nejedla. Spolu s pečenými švestkami to byl opravdový gastronomický zážitek. I steak byl výborný a předkrmu nebylo co vytknout. Ale maková zmrzlina se švestkami byl opravdový top. Domácí hranolky mne nijak nezaujaly. Byly jen o trošku lepší než v jiných restauracích, ve kterých domácí hranolky připravují.

Servis, který se mi dostal, byl na takové úrovni, až jsem se nestačila divit. Tak vysoký standard dnes nedrží většina vyhlášených a mnohdy i lépe hodnocených restaurací, než je Café Imperial. Servírka byla dokonalá. Rychlá, precizní a vstřícná. Jakmile zjistila, že nemohu pečivo, a proto daný předkrm k ochutnání odmítám, nabídla mi sama od sebe pečivo bezlepkové a z vlastní pekárny. Udělala vše, co jen mohla, abych se necítila nijak omezená. A to je věc, kterou jen tak někde nezažijete.

Servírka mne tak překvapila, až jsem musela pořídit dárkový poukaz pro muže. Bez něj bych ho do této restaurace jen těžko dostala. Restauraci Café Imperial by po mé zkušenosti měl zažít každý, kdo má rád výborné jídlo a zážitky. Tahle restaurace nemá konkurenci. Cenově to také není takový extrém, jak se povídá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz