Článek
Cíl kampaně: 1 bilion dolarů
Tato originální a humorná kampaň, která si dělá legraci z předchozích návrhů prezidenta Donalda Trumpa na koupi Grónska, se rychle stala virální a získala pozornost po celém světě.
Za touto neobvyklou iniciativou stojí nápaditá skupina, která chce shromáždit obrovskou částku, konkrétně 1 bilion dolarů, prostřednictvím crowdfundingové kampaně. Tento obnos by měl pokrýt cenu Kalifornie a její přechod pod dánskou správu. K tomu by však každý Dán musel přispět částkou, která by odpovídala přibližně 200 000 dánským korunám.
Může se to zdát jako zcela nereálné, ale právě v tom spočívá kouzlo celé této satiry. Kampaň totiž reaguje na dřívější Trumpovy návrhy na koupi Grónska a přetváří je na vtipnou odpověď.
Jak by to probíhalo?
Pokud by Dánsko skutečně koupilo Kalifornii, čekal by nás doslova kulturní šok! Nový stát by byl přejmenován na „Nové Dánsko“ a začlenil by do sebe dánské hodnoty a tradice.
Cyklistické stezky by se staly normou v Beverly Hills, a Hollywood by byl obohacen o hygge – dánský koncept štěstí a pohody – a mohl by se přejmenovat třeba na Hyggeland. Dánové by přinesli své slavné jídlo – smørrebrød, tradiční dánské otevřené chlebíčky – do každé kalifornské restaurace.
K jednání by Dánové vyslali své nejlepší vyjednavače. Organizátoři kampaně dokonce navrhují, že by to mohli být manažeři z Lega nebo herci ze seriálu Borgen, kteří by dovedli tuto neuvěřitelnou dohodu do zdárného konce.
Zábava, která se chytla
Ačkoli jde samozřejmě o žert, tato kampaň vzbudila celosvětovou pozornost. Stala se nejen příkladem kreativity a humoru, ale také ukázala, jak internet může přetvořit téměř každou událost na zábavný fenomén.
Kdo by si před pár lety pomyslel, že se svět bude smát myšlence na koupi Kalifornie? A přesto je to tady – satirická kampaň, která spojuje dvě úplně odlišné kultury.
Takže pokud se někdy ocitnete v Kalifornii a narazíte na cyklistu v tradičním dánském svetru, nezapomeňte, že to všechno začalo jako vtip.