Článek
Nevyžádané telefonáty jsou trvalým zdrojem obtěžování, které bombarduje lidi nabídkami všeho možného. U nás se aktuálně tento problém snaží řešit nová iniciativa Hospodářské komory. Je však tento nápad příslibem skutečné změny, nebo jde jen o další byrokratickou kličku?
Rostoucí potřeba regulace telemarketingu je nepopiratelná
Nevyžádané telemarketingové hovory dosáhly epidemické úrovně, což frustruje nejen všechny lidi, kteří jim kdy museli čelit (o různých zranitelných skupinách nemluvě), ale vyvolává to i otázky týkající se ochrany spotřebitele. Mnoho lidí se cítí bezmocných, protože jejich osobní čísla jsou využívána bez jejich souhlasu – a že vše může končit pořádným průšvihem pro peněženku asi také nemusím zmiňovat. Co tedy s tím?
Nový bič na telemarketing
Jádrem návrhu je databáze spravovaná Hospodářskou komorou ČR. V tomto systému by byla uložena telefonní čísla osob, které souhlasí s telemarketingovými hovory. Společnosti by si tedy musely tuto databázi před kontaktováním potenciálních zákazníků porovnávat, čímž by se zajistilo dodržování nových pravidel. Lidé by tak měli nově dostávat pouze hovory, se kterými výslovně souhlasili. Na první pohled to vypadá krásně, že?
Kdo to všechno zaplatí?
A to tím spíš, že platit by za tenhle systém měly jen firmy – běžní lidé ne. Zbývá tedy jen doufat, že tomu tak opravdu bude. Hospodářská komora se dušuje, že chce poplatky vybírat jen tak, aby pokryly náklady na provoz. Ale lze tomu věřit? Jako OSVČ si o tom myslím svoje…
Zdroj: https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/novela-zakon-o-elektronickych-komunikacich-uprava-telemarketing-cesky-telekomunikacni-urad.A210914_111110_mobilni-operatori_LHR
https://www.finmag.cz/inspirace/442693-cesti-podnikatele-maji-noveho-lidra-hospodarskou-komoru-povede-zajicek