Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Fotovoltaický panel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jaroslav Koukola

Fotovaltaický panel

Zahrádka a fotovoltaika

Článek

Mám zahradu na samotě, ale chybí elektřina. Se svícením jsem si poradil tak, že jsem koupil led pásky a přivedl k nim 12 voltů z autobaterie, kterou jsem umístil na botník. Svícení vyřešeno a televize, která je na 12 voltů také, hraje, hurá. Ale občas musím akumulátor odvézt domů na nabíječku. To mě nebaví, je těžký a záda už moc neslouží. Mám nápad, baterii bude dobíjet fotovoltaický panel.

Našel jsem na internetu ostrovní fotovoltaiku do karavanů. Ta obsahuje fotovoltaický panel, který vyrobí asi 12 až 18 voltů a asi 110 wat výkonu, ampéry jsem neřešil, však oni ví, že to k sobě sedí. K panelu je jakási kovová krabička, kam se připojí panel a baterie. Ta šikovná krabička si poradí s dobíjením, display krásně ukazuje nabití baterie a animace ukazuje, jak teče napětí a proud do baterie. Krabička má i dvakrát USB, třeba k dobíjení mobilu a výstup 12 volt, na který připojím všecky ty ledkové světýlka i televizi.

Tak jsem si to pořídil, zapojení je jednoduché, to zvládne snad každý. Vyšlo to sotva na pět tisíc korun. Vše krásně svítí, televize hraje a vždy, když přijedu na zahradu, baterie je plně nabitá. Baterie má 95 ampérhodin, tak vše svítí a i televize hraje celý víkend. A vlastně se další den zase dobijí, a to i když slunce nesvítí, jen pomaleji. Takže, velká spokojenost, baterii nemusím vozit domů dobíjet a vše takto funguje už dva roky, a to i v zimě. A tak se mi používání foto panelu tak líbí, že jsem okamžitě začal přemýšlet, že bych podobným postupem mohl živit i chladničku a vlastně rovnou vrtačku, rozbrušovačku, mikrovlnku, čerpadlo na vodu z řeky a snad i žárovky.

Chladničku jsme v létě používali tak, že jsem musel vždy startovat benzínový generátor na několik hodin, který bere litr benzínu za hodinu a vyrábí 2500 wat a lednice si vezme maximálně 200 wat, to je opravdu neekonomické, drahé a zbytečné ničení životního prostředí. Tak jsem opět zasedl k internetu a našel výborné řešení, které vám napíši příště. Takže, kdo má zahrádku bez elektřiny a nemá ještě nějakou fotovoltaiku, vřele doporučuji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám