Článek
Společnost Okay, založená v roce 1994, patřila dlouhá léta mezi velké hráče na trhu elektroniky a nábytku. Ještě na přelomu tisíciletí provozovala více než sto kamenných obchodů v Česku i na Slovensku. Podle společnosti za tím stojí „nepříznivé obchodní podmínky“, které zahrnují dopady pandemie, narušení dodavatelských řetězců a změnu nákupního chování zákazníků. Ti stále více preferují online nakupování.
Je to necelý půlrok, co firma oznámila svým zákazníkům, že se dostala do potíží a že bude muset zavřít své prodejny. Přitom konec obchodního řetězce Okay se nekonal. Vedení společnosti OKAY.CZ později prozradilo, že šlo „o marketingovou kampaň“.
Ta vypadala velice důvěryhodně:
„Zavíráme, vše musí pryč. 4.července 2024 ve 20:00 zavíráme prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny na e-shopu i v prodejnách. Akce probíhá na území České republiky v období od 00:01 hodin dne 24. 6. 2024 do 20:00 hodin dne 4. 7. 2024“
Jen samé lži a nekalost, zuřili po té zákazníci Okaye, kteří očekávali skutečné uzavření prodejen a likvidační ceny. Jeden z nich doslova řekl: „Prezentovat nepravdivá tvrzení, že je zboží dostupné jen v určitý čas a tvářit se, že obchodník zavírá provozovnu a ruší prodej, když tomu tak není, je definováno jako nekalá obchodní praktika“.
Kontroverzní kampaň si zákazníci nenechali líbit a poslali na řetězec kontroly. Případem se tak zabývala i Česká obchodní inspekce.
Hodnocení firmy OKAY.CZ na zbozi.cz je dlouhodobě velmi nelichotivé. To se týká i jejich současných e-obchodů. Zákazníci si stěžují na špatnou kvalitu zboží, dlouhé dodací lhůty a průtahy – respektive špatnou komunikaci – při reklamačním řízení.
Důvěra zákazníků ve firmu OKAY je po několika jejích klamavých kampaních natolik ohrožena, že je velkou otázkou, zda firmě pomůže uzavření kamenných obchodů a přechod na e-komerci. Totiž, pokud se vůbec bude konat.
Firma na svých stránkách opět tvrdí, že „Zavíráme všechny prodejny! Natrvalo! Do 25. 1. zavíráme všechny prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny“.
Kdo ví, zda nejde opět o nějaký nepovedený vtípek manažerů Okaye. V každém případě se jeho vedení nenamáhá s tvorbou nějakého lepšího, doposud neprofláknutého sloganu. Takže výsledek této akce může být zase stejný. Hopne jim zákazník na špek podruhé?
Anketa
Zdroje: