Hlavní obsah
Aktuální dění

Zákazníku, hop na špek podruhé? Prodejny OKAY se prý zavírají

Foto: Mx. Ganger / WIKIMEDIA / Public domain

Prodejce elektroniky Okay od ledna 2025 zavírá natrvalo všechny kamenné prodejny. Firma se chce zaměřit na e-shop a velkoobchodní prodej. Do 25. ledna 2024 proto zavře všechny své kamenné prodejny.

Článek

Společnost Okay, založená v roce 1994, patřila dlouhá léta mezi velké hráče na trhu elektroniky a nábytku. Ještě na přelomu tisíciletí provozovala více než sto kamenných obchodů v Česku i na Slovensku. Podle společnosti za tím stojí „nepříznivé obchodní podmínky“, které zahrnují dopady pandemie, narušení dodavatelských řetězců a změnu nákupního chování zákazníků. Ti stále více preferují online nakupování.

Je to necelý půlrok, co firma oznámila svým zákazníkům, že se dostala do potíží a že bude muset zavřít své prodejny. Přitom konec obchodního řetězce Okay se nekonal. Vedení společnosti OKAY.CZ později prozradilo, že šlo „o marketingovou kampaň“.

Ta vypadala velice důvěryhodně:

Zavíráme, vše musí pryč. 4.července 2024 ve 20:00 zavíráme prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny na e-shopu i v prodejnách. Akce probíhá na území České republiky v období od 00:01 hodin dne 24. 6. 2024 do 20:00 hodin dne 4. 7. 2024

Jen samé lži a nekalost, zuřili po té zákazníci Okaye, kteří očekávali skutečné uzavření prodejen a likvidační ceny. Jeden z nich doslova řekl: „Prezentovat nepravdivá tvrzení, že je zboží dostupné jen v určitý čas a tvářit se, že obchodník zavírá provozovnu a ruší prodej, když tomu tak není, je definováno jako nekalá obchodní praktika“.

Kontroverzní kampaň si zákazníci nenechali líbit a poslali na řetězec kontroly. Případem se tak zabývala i Česká obchodní inspekce.

Hodnocení firmy OKAY.CZ na zbozi.cz je dlouhodobě velmi nelichotivé. To se týká i jejich současných e-obchodů. Zákazníci si stěžují na špatnou kvalitu zboží, dlouhé dodací lhůty a průtahy – respektive špatnou komunikaci – při reklamačním řízení.

Důvěra zákazníků ve firmu OKAY je po několika jejích klamavých kampaních natolik ohrožena, že je velkou otázkou, zda firmě pomůže uzavření kamenných obchodů a přechod na e-komerci. Totiž, pokud se vůbec bude konat.

Firma na svých stránkách opět tvrdí, že „Zavíráme všechny prodejny! Natrvalo! Do 25. 1. zavíráme všechny prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny“.

Kdo ví, zda nejde opět o nějaký nepovedený vtípek manažerů Okaye. V každém případě se jeho vedení nenamáhá s tvorbou nějakého lepšího, doposud neprofláknutého sloganu. Takže výsledek této akce může být zase stejný. Hopne jim zákazník na špek podruhé?

Anketa

Jakou máte zkušenost s obchodem OKAY ?
Pozitivní
7,7 %
normální
69,2 %
Negativní
23,1 %
Celkem hlasovalo 13 čtenářů.

Zdroje:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Okay (firma)

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz