Článek
Zhruba před pěti lety jsem si nechal od jednoho našeho mobilního operátora zavést do domu internet s využitím staré telefonní linky. Pracovník prodejny mne tehdy přesvědčil o výhodnosti pronájmu jejich modemu, protože ho budu mít po celou dobu používání servisován. Pronájem jen 50 Kč měsíčně, kdo by to nebral.
Teď se stěhuji, a tak jsem zašel do jeho prodejny, abych smlouvu o poskytování internetu vypověděl. Dozvěděl jsem se tam, že výpovědní doba trvá 30 dní, a že budu muset ještě zaplatit poplatek za internet i na další měsíc; případný přeplatek mi bude vrácen.
Proto mne nemile překvapilo, když jsem více než týden před ukončením smlouvy obdržel od operátora žádost mailem o vrácení pronajatého zařízení. Odůvodňoval to tím, že vrácení modemu přes zásilkové služby může trvat i týden.
A tady je, myslím, projev nekalé praktiky o které píšu: když pronajatý modem vrátím o týden dřív, nebudu moci využívat službu, kterou už mám zaplacenou. A naopak - když ho nevrátím, hrozí mi sankce za to, že jsem ho nepředal jeho vlastníkovi včas.
Stejně zvláštní je praktika, že při připojování internetu přijíždí technik, ale v případně ukončení služeb je to zákazník, který má zabalit přístroj a pak se s ním trmácet třeba na poštu, samozřejmě na své náklady.
Na novém bydlišti se raději budu připojovat k internetu přes D-link se SIM. Ale simka od T-Mobile to fakt nebude.
Anketa
Víte o nějakých dalších nekalých praktikách našich mobilních operátorů? Uvítám, když přispějete svými zkušenostmi do diskuze.




