Hlavní obsah
Automobily a vozidla

Kdo má Péráka, ten jede

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří CB Benýšek

Jawa Pérák

Tak jsem se rozhoupal a rozhodl se domluvit si půjčení motorky v jedné pražské moto půjčovně. A jak to dopadlo?

Článek

Nakonec jsem si stroj půjčil jen na neděli. Počasí vyšlo krásně. Indický stroj vypadal taky moc pěkně. Všechno začínalo idilicky. Na motorku jsem si vyjel s mým starším bráchou, co jel na skůtru. Trasu jsme měli naplánovanou v okolí Berouna. S pánem v moto půjčovně jsem si krásně pokecal. Říkal, jak šel koupit nějaký jiný stroj a přes ulici u jiného prodejce uviděl tuhle Jawičku. Zlákala ho a šel se na ní podívat. Říkal: „Jestli se bude půjčovat nebo ne, mně je to jedno, mně se líbí. Tak jsem ji koupil.“ A udělal moc dobře. Pak ještě vyprávěl, že neví jak se to těm Indům povedlo, ale že kolem trojky táhne a má zvuk jako stará dobrá třista padina.

Brácha koukal na nějaký recenze a tam kritizovali stojánek, to pán dosvědčil. „Jo, jo, tohle se jim nepovedlo, ten stojánek je fakt blbej.“ Proč a co se jim nepovedlo? No, má to jen boční stojánek a ten hlavní úplně chybí. To má vícero motorek, ale problém je v tom, že ten stojánek když ho sklopíte, tak se automaticky vrací zpátky. No a tak z motorky musíte slézt a stojánek vyndat, podržet si nohou a motorku o něj opřít. Trochu opruz. Ale má to jednu výhodu, docela styl. Když nasednete, jen se s motorkou nahnete doprava a stojánek se sám zaklapne.

Foto: Jiří CB Benýšek

Pérák

A teď pocity z jízdy. Nejsem žádnej velkej motorkář, takže jsem dostal to, co jsem chtěl. Parádní zážitek. Motorka jela krásně, řazení se mi taky líbilo a ten posed musím moc pochválit. Je to typově bobr, takže sedíte níž a před váma sedí nádrž a i ty řídítka jsou tak trochu do Harleye. Teď už nevím, kde jsem to video objevil, ale myslím, že ho někde vypustila indická Jawa. Odkazuje na historii Péráka, začal se vyrábět po druhé světové válce a ve videu je, jak na něm jede nějaký hrdina, co má veledůležitý úkol. A přesně tak jsem si připadal. Prostě jak James Bond. No řekněte, kde tohle dostanete? Nepotřebuju žádný závodní žihadlo, tady jedete klidně 90 km/h a prostě máte parádní pocit z jízdy.

Foto: Jiří CB Benýšek

Pérák

Dílenské zpracování vypadá také velmi pěkně. A cena za tuhle stylovku je za mě nastavena velmi rozumně. Jestli si koupím přímo tuto a nebo jinou Jawu ještě vahám. Jawa má teď tři takové hlavní výroby. Indie, z té je třeba právě Pérák, pak Čína, odtud pochází základ Jawy 350 OHC a pak Argentina. Z té je Jawa by RVM. Tam by to mělo být tak, že Jawa má snad i nějaký podíl ve firmě RVM. Mně nejvíc Týnecká přijde Jawa 350 OHC a proto jsem si půjčil i tuto Jawu. Jaká byla? Třeba se to dozvíte v další recenzi. Tam možná i prozradím, jak definitivně dopadlo mé motorkářské rozhodování co koupit.

Foto: Jiří CB Benýšek

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz