Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vnímání času

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Čas

Jak vnímáme čas a jak ho vnímají jiní lidé? Zamyšlení se nad tím, jak se měnil vztah lidstva k vnímání času.

Článek

Už jste si někdy položili otázku, jak je čas relativní? Tak to jste tady správně. Vnímání času je zajímavý fenomén, který by vydal na hodinové přednášky a ještě delší diskuze.

Zajímavý je efekt, když čas uteče jako nic a když se vleče. Jednoduchý příklad. Jsem v dobré společnosti, výborně se bavím a třeba dvě hodinky utečou, jako by to byly dvě minuty. Opačná situace je, třeba když čekám na autobus a strašně pospíchám. Autobus sice jede jen za pět minut, ale já mám pocit, jak kdyby to trvalo třeba půl hodiny.

Krásný příklad času a nedočkavosti jsou malé děti, které mají oblíbenou otázku, už tam budem? A nebo už to bude? Každý vnímá čas jinak a je to spojené s vnímáním času a momentálního naladění.

Čas je relativní
Autor: Kdo Ví

Víte třeba někdo, jak měřili čas starověcí Římané a nebo Řekové? A co třeba Egypťané? Já se přiznám, že to nevím a ještě jsem to nezjišťoval. Tipnul bych si ale, že to byly buď sluneční hodiny a nebo přesýpací hodiny. Bateriové a nebo natahovací hodinky ještě neexistovaly a tak se možnosti měření a orientace v čase velmi zmenšovaly.

Takové sluneční hodiny jsou fajn, ale jen když zrovna svítí slunce. Přesýpačky taky dobré, ale jak sjednotíte čas přesýpaček s vaším okolím? No a ještě je možnost určovat čas podle toho, v jaké poloze zrovna je Slunce. Ale potíž nastává, pokud je pod mrakem.

Jednou jsem si u jednoho člověka všiml zajímavých hodinek. Byla tam jen hodinová ručička. Pro umělce, co se nikam nežene a má rád svůj klid, je to dobrý. Ale co když se mu vybije baterka? Určitě to nezjistí tak rychle, jako když se někomu zastaví vteřinovka.

Jaké úvahy o čase máte vy? Napište mi je do komentářů. Moc rád si je přečtu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz