Hlavní obsah
Názory a úvahy

Tak ještě trochu blíže

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

A takhle nám koroduje myšlení…

Rozhodl jsem se ještě trochu víc odpovědět.

Článek

Krásné ráno z Polska všem!

Jak z tohoto úvodu jistě chápete, jsem na dovolené. Letos trochu netradičně v Polsku, původně to měla být Itálie, ale člověk míní a zdraví a okolnosti mění…

No a hned v úvodu opět odpověď diskutujicím. Nebudu je jednotlivě jmenovat, sami si svoje najdou. Že mi někteří z nich tykají, nevadí, zvlášť když uvedou, že jsou stejně nebo i více staří. A pochybnosti o mé inteligenci se tu zatím neobjevily… což je prima. Ostatně díky různým vyšetřením na pilotní průkaz, testům při přijímání do práce jsem několikrát dělal i test IQ a vyšlo mi nicneříkající číslo 100. I podle dnešních názorů psychologů je minimálně stejně důležitá emoční inteligence EQ, té se bohužel části lidí zřejmě podstatně nedostává.

Děkuji pánovi, který napsal, že má na některé události jiný názor, ale ten můj mi nevyvrací. To je demokracie. Klidně mě můžete přesvědčit, ale jen argumenty, že pravdu máte vy. Pokud jste hrdý na to, že jste byl „zelený mozek“, je to v nejlepším pořádku, já zažil pár důstojníků, kteří byli super. Už jsem to tu psal, dívejme se na člověka, jakým je uvnitř, ne venku. Krásně toto téma bylo v rozhovoru s jedním hercem, tuším Milošem Kopeckým, který říkal : “ Ve filmu jsou hrdinové vždy urostlí, krásní, vysocí, s mužně vyzývavým pohledem a já zažil za okupace malé plešaté ošklivce, kteří byli největšími hrdiny…" A moc děkuji za připomenutí osudu Poláků, to je na samostatný článek, na který se necítím povolaný.

Nikde jsem nenapsal, že si jako čtyřletý pamatuji okupaci vojsky VS, naopak jsem napsal, že jsme ji prožili v bývalé Jugoslávii, kde jsme právě díky okupaci museli zůstat o týden déle, než náš vlak pustili zpět do Československa. A že si pamatuji slzy v očích otce, když o okupaci slyšel v rozhlase. Stejně tak si pamatuji z oné doby pohřeb mého mladšího bratra, malou bílou rakev a nesmírnou bolest mámy, to prostě jako dítě cítíte a negativní emoce se pamatují lépe než ty pozitivní, to vám potvrdí každý psycholog.

Určitě jsou v mém psaní gramatické chyby, za to se moc omlouvám, ano, Čapek by ze mě neměl jako mistr pera radost, ale já se ani netroufám s ním srovnávat, jsem jím jen ovlivněn. Taky už jsem nějaký pátek ze škol, pravopis za tu dobu prošel změnami, něco mi unikne, a i když se snažím nedělat alespoň hrubé chyby, mohou se stát. Berte, prosím, v potaz hlavně obsah článku, ne formu. Tímto však neomlouvám prznění jazyka Vančury, Čapka, Kundery a jiných velikánů.

Nechme už prosím hodnocení současného prezidenta historikům a historii, můj názor je takový, že je lepší než ten předchozí. Pokud si myslíte, že jsme vytáhli hlavy z rudého zadku, abychom je strčili do hvězdně pruhovaného, mám občas ten pocit taky, proč musíme pořád někomu poklonkovat a nebýt něco jako druhé Švýcarsko? Potenciál by byl, máme spoustu šikovných lidí, jen ta hrdost a přejícnost úspěchu druhému nám pořád nějak chybí.

A ano, co se týče podpory Ukrajiny, také si někdy zoufám, kam vlastně naše podpora jde, ale oni drží dekl na žumpě a my se musíme snažit jim v tom pomoci, aby žumpa nepřetekla až k nám.

Snad jsem to podstatné opět trochu přiblížil, příště napíšu něco hezkého z dovolené.

P.S. odpověděl bych v diskuzi, ale zablokovali mi trvale účet, prý za porušování smluvních podmínek. Na můj mail, jakých konkrétně, nikdo nereagoval…

Hezké závěrečné prázdninové dny!

0PP

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz