Hlavní obsah
Cestování

Pěšky z Moravy do Santiaga de Compostela, 87. den: Svátek sv. Jakuba-cítím se jak na festivalu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jolana T

Všude je plno lidí.

V roce 2014, ve svých 22 letech, jsem absolvoval cestu z Domanína do španělského poutního města Santiago de Compostela. Prošel jsem 6 zemí, celkem cca 3 400 km a cesta mi trvala 88 dní. Denně vás obeznámím s tím, co jsem jako poutník prožíval.

Článek

(Muxia – Santiago)

V ubytovně je po ránu dost rušno, takže vstávám už v 6 h a balím. Dneska mě nečeká pěší túra, nýbrž se povezu autobusem. Je sice „narváno“, ale ještě se vlezu.

Dnes je v Santiagu velká slavnost. Je svátek sv. Jakuba. Je to jedna s největších slavností ve Španělsku. Cestu jsem asi od půlky plánoval tak, abych se stihl zúčastnit. Po příjezdu do Santiaga se chci hned ubytovat, ať mám o starost míň, ale na recepci mi k mé nelibosti sdělili, že je plno! No, co se dá dělat? Rezervuji si alespoň nocleh na příští noc, dneska to nechám na Pána.

Vzápětí po mně přicházejí do ubytovny dva Poláci, se kterými jsem se už několikrát cestou potkal. Poznávám tedy Barču a Petra, kteří jsou mimochodem moc fajn, a jdeme si společně zanést batohy do úschovny.

Strávím s nimi celý den. V Santiagu je strašně moc lidí. Procházíme se ulicemi a pozorujeme. Všude je narváno. Večer jdeme do kostela na nešpory a tady potkáváme Ivku ze Slovenska. Taky „stará“ známá z Cesty. Ivka nám bude držet flek na náměstí, abychom lépe viděli na ohňostroj. Ohňostroj byl velkolepý! Paráda!

Když už je po všem, přemýšlíme, co dál. První jdeme všichni do baru, kde Barča s Petrem budou odpočívat a já s Ivkou půjdeme na koncert. Vedle katedrály je postavené pódium a střídají se tu kapely. Tak chvilku poslouchám a Ivka se mezitím seznamuje s dalšími lidmi. No, nebaví mě to tu. S Ivkou se loučím a jdu za Petrem a Barčou do baru. Když tam konečně přicházím, oni už skoro spí za stolem. Celý den na nohách a teď už je dávno po půlnoci. Oni chtějí nocovat,v ubytovně na Monte de Goro, kde jim drží místo kamarádi, ale pěšky se jim nechce a taxi stojí 12 €, což je opravdu hodně.

Já to risknu a budu spát venku. Nakonec se ke mně přidávají i oni dva. Lehneme si před kostel sv. Františka. Oni s sebou nemají vůbec nic, tak jim půjčuji karimatku a spacák. Už ze zkušenosti se spokojuji s ručníkem a mikinou. Dnešek byl opravdu nádherný, plný dojmů a zážitků, díky Bože.

Utratil jsem 14 €.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz