Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jan Cimický - Honza je můj kamarád

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

S Honzou Cimickým se znám minimálně třicet let. S naprostým klidem mohu říct, že jsme velmi dobří kamarádi.

Článek

Vídáme se velmi často, neboť přes naší obec každý týden projíždí do ústavu sociální péče Clementas Mlékovice, s.r.o. starat se o své pacienty. Velmi dobře znám všechny pracovníky Modré laguny. Do tohoto super zařízení jsem sám dovedl nebo po dohodě zajistil mnoha svým známým, kamarádům a vlastně i příbuzným pomoc. Nebudu se tajit, že i já mám u Honzy kartu. Sám při setkání říkal, že jestli budu v této funkci pokračovat, stejně jednou skončím u něho.

Měl pravdu, došlo na chvíle, kdy si člověk musí něco zobnout, aby to psychicky zvládl. Když budete 33 let dělat starostu v naší republice, dostanete se hravě do této situace. Velmi si ho vážím, že mi vždy pomohl skepsi překonat a nabít mi baterky do další doby. Přesně tak se vyjadřují všichni, se kterými jsem ho seznámil a stali se jeho pacienty. Nikoho neodmítl a od nikoho jsem neslyšel jedinou stížnost. A už vůbec ne agresivitu nebo jiné obtěžování.

Naopak mi nyní všichni píšou, co s nimi bude dál, bojí se o něho a o to co s ním naše společnost nyní udělá. Oni ho kvůli svému psychickému stavu potřebovali a potřebují. Vzhledem k tomu, že jsme se viděli velmi často, bylo na něm patrné, jak obvinění bere těžce, ale netušil jsem, že ho to dožene až do této situace. Ale v podstatě se vlastně tomu nedivím. Pro sociální sítě a veřejná média je to perfektní senzace, zajistí si tím to sledovanost. Vždyť v našich médiích je jedno, jestli se jedná o podloženou pravdu nebo o domněnku.

Od vlády stále slyšíme, že u nás panuje demokracie a dodržuje se presumpce neviny. Demokracii si zřejmě naši politici představují úplně jinak, než běžní občané. To můžu zcela potvrdit, většina občanů se uzavřela do sebe a bojí se cokoliv kritizovat. A presumpce neviny zřejmě platí jen pro politiky, jinak by média a sociální sítě přeci nemohla rozpoutat kampaň, kterou musel prožívat Honza. Honza je stále můj velký kamarád. Přeji mu a pevně doufám, že se ze zdravotního problému brzy dostane. O kauze se nebudu vyjadřovat, o žalujících si myslím své, ale to nechci publikovat. Nejsem žádný soudce a proto budu respektovat rozsudek soudu, ale do té doby pro mne platí presumpce neviny.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám