Hlavní obsah
Sport

Z Brna do Prahy přes Maďarsko. Taková je cesta trenéra Lubomíra Růžičky do Slavie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Josef Pešout

Ilustrační snímek z tréninku basketbalistů pražské Slavie ve sportovní hale v Edenu.

Počátek dubna přinesl na české basketbalové scéně zajímavou novinku. Trenérem mužů pražské Slavie v nejvyšší soutěži se stal Lubomír Růžička, který loni po čtyřech letech skončil v Brně a v posledních měsících vedl maďarský celek Zalaegerszeg.

Článek

Lubomír Růžička se tak vrátil do soutěže, v níž předtím působil řadu sezon. Byl i asistentem trenéra české reprezentace.

S týmem Svitav si trenér Lubomír Růžička dokonce zahrál v evropském poháru, což byla pro klub z Pardubického kraje obrovská událost.

„Nastoupili jsme i proti jednomu týmu z Istanbulu. Takže celek z patnáctitisícového českého města odehrál soutěžní zápas ve světové metropoli, která má přes patnáct milionů obyvatel. Pro Svitavy, které se představily v Turecku, něco výjimečného,“ připomněl Lubomír Růžička už před několika lety, když jsem s ním hovořil jako sportovní novinář přímo ve svitavské sportovní hale.

Ambiciózní kouč patří k velmi komunikativním trenérům.

„Mluvím plynule a naučil jsem se ji v Prostějově. Ve dvaadvaceti letech jsem tam přišel jako asistent trenéra a v týmu bylo šest cizinců. Jelikož jsem maturoval z němčiny, anglicky jsem do té doby nehovořil,“ svěřil se mi dále Lubomír Růžička při interview.

„Najmul jsem si na půl roku jednu Američanku, manželku od jednoho hráče. Denně jsem se dvě hodiny doučoval angličtinu. To je nutnost, protože v basketbalovém světě se mluví jen tímto jazykem. Teď s ním nemám problém. Záleží na každém, jak do sebe takříkajíc investuje. Snažím se jezdit po světě na stáže a získávat odbornost,“ říkal už tehdy.

A když přišla řeč na nějaké vysněné angažmá, tak neváhal s odpovědí.

„Sny a touhy? Určitě trénovat ve Španělsku. Byl jsem tam na měsíční stáži a vyhovoval mi jejich život, dlouhé obědy a večeře. Chodí se pozdě spát a práce začíná druhý den po desáté hodině,“ dodal s úsměvem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz