Článek
První kniha pro zadavatele v češtině
Kniha je pro každého, kdo potřebuje zadat návrh digitálních produktů. Dozvíte se, jak dobře napsat zadání, jaké jsou role při vytváření webu, jak si říct o mobilní aplikaci, firemní intranet či jak zadat web jako veřejnou zakázku. Pro snazší porozumění teorií a užitých pojmů je kniha bohatě ilustrovaná.
Pro koho a proč jsme knihu psali?
Na českém trhu zatím chyběla publikace, která by se zabývala tvorbou webu z pohledu zadavatele. Sepsali jsme tedy sadu tipů, jak si dobře říct o web a další digitální produkty. Knihu jsme napsali pro ty z vás, kteří potřebují pomoc teď a tady. Napsali jsme ji jasně a srozumitelně, aby se dala snadno číst a jednotlivé rady na sebe logicky navazovaly, ale také aby se dala otevřít na jakékoli dvoustraně a použít v praxi.
Knihu jsme na psali pro tři skupiny čtenářů:
- Majitel holičství zastupuje v knize malé a střední podnikatele.
- Manažerka z korporace zastupuje velké zadavatele.
- Referentka úřadu reprezentuje všechny úředníky a pracovníky služeb veřejné správy.
Řekli o naší knize:
Matouš Bořkovec, referent MŠMT, dříve pracovník v neziskových organizacích
Každý chceme mít krásný a srozumitelný web. Je ale těžké konkretizovat vlastní představu tak, aby ji pro vás někdo mohl realizovat, a to ještě dostatečně rychle a levně. Tahle knížka vám ušetří hromadu peněz i času. Je napsaná s obrovskou zkušeností z oboru, je srozumitelná a názorná. Zvlášť oceňuji to, že autoři nezapomněli ani na zadavatele webů ze státní správy, protože skvělou komunikaci potřebujeme i jinde než v byznysu. Až budu příště zadávat výrobu nebo úpravy webu, projdu si nejdřív tuhle knížku bod po bodu.
Vanda Kofroňová, novinářka v České televizi, spoluzakladatelka Filharmoniště
Kniha se mi dostala do ruky ve chvíli, kdy už jsme se pár týdnů trápili s novým webem a tím, co od něj chceme. Za víkend jsem Tipy přečetla, promyslela a zápisky poslala designérovi, se kterým spolupracujeme. „Dobré dopoledne! Moc děkuji za zadání, takto to přesně potřebujeme,“ odpověděl. Teď mi přišel první nástřel. A je to přesně tak, jak jsem chtěla. Děkuju.
Adam Blažej, cestovatel a novinář ČTK
Nadmíru užitečná příručka, která vás bezpečně provede všemi úskalími tvorby nového webu.
Marek Dobrý, expert na marketing, Seznam.cz, Heuréka.cz a Vasky
Skvělá knížka. Četl jsem ji a mohu zcela upřímně říct, že pokud si chcete začít řešit svůj web, tuhle knížku byste při tom rozhodně měli mít v ruce.
Obsahuje i slovníček 100 oborových termínů
Design má svou terminologii, které je dobré rozumět. Je to mix anglických a počeštěných výrazů z marketingu, vývoje softwaru a psychologie. Může se vám stát, že se bavíte se zhotovitelem, který s vámi sice mluví česky, ale většinu klíčových slov používá v angličtině. Pro jednodušší a srozumitelnější komunikaci se zhotovitelem jsme připravili slovníček 100 termínů.
Autoři knihy
Designér a školitel, věnuje se přednáškám, mentoringu a start-upům, vede designérskou agenturu Švejda–Goldmann v Praze. Specializuje se na webdesign pro velké vydavatelské domy, fintech disruptivní startupy a mobilní aplikace. V knize přináší rady klientům, kteří nevědí, jak do digitálního prostředí vstoupit. www.jakubgoldmann.cz
Produktový manažer na digitálních platformách. Inicioval založení magisterské specializace na UX design na Fakultě informatiky a statistiky VŠE v Praze, kde také vyučuje. S Jakubem Goldmannem se pracovně setkal v designérském týmu Seznamu a společně pak pracovali na dalších projektech. www.martinkopta.cz
Projektový manažer ve společnosti Wienerberger AG. Zakládající člen digitálního hubu pro inovace. Vede vývoj, testování a implementaci inovativních přístupů digitalizace stavebnictví. Má patnáct let zkušeností z mezinárodních firem, z toho posledních deset let pracuje jako IT projektový manažer. Do knihy přispěl pohledem člověka, který od designérů přejímá návrh řešení a je zodpovědný za jeho implementaci. www.yourlast.app
Ilustrace
Vystudovala střední a vyšší odbornou výtvarnou školu Václava Hollara. Od roku 2010 pracuje ve společnosti Seznam jako Graphic Designer a UI Designer. Ilustrátorka knihy Jak si dobře říct o web. www.katerinacapova.cz
Poděkování
Tato kniha vznikla za laskavé podpory digitální agentury Švejda Goldmann, s.r.o.. Navrhují vizuální design a UX pro weby a aplikace. Tvoří úspěšné digitální produkty, promýšlí a dotahují věci do konce. www.svejda-goldmann.cz
Kniha je v předprodeji od 23. května.
Nakladatelství: Albatros Media a.s.
Doporučená cena: 569 Kč
Formát: 205 × 145 mm
Počet stran: 240