Hlavní obsah
Lidé a společnost

Udělali jste si dobře?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Kateřina Špetová

Dnes a denně si snažím držet svůj optimismus, dívat se i na ne vždy příznivé dny s úsměvem a nadějí, že přece všude kolem je tolik krásy a lidskosti, když se jen umíš dobře dívat a vnímat ji.

Článek

Ale je to sakra těžký, když se pak v rámci „zpříjemnění“ ranní kávy rozhodnu začíst do internetových zpráv a bulvárku, a ještě hůř, do komentářů pod nimi. Z nějakého (pro mě vážně nepochopitelného) důvodu mě hrozně zajímá, co támhle Novák nebo Petrklíčová řekli na porod Dominiky Myslivcové nebo na novou Dívku roku. V tu chvíli se můj optimismus a víra v jakousi humanitu dostávají na bod mrazu a nutí mě to k otázce: „Udělalo ti to dobře, tohle napsat?“

Tak třeba, pod zprávou o tom, jak si pan prezident předělává vilu za dva miliony se Franta čílí: „No jasně, prezident z lidu a utrácí tady naše prachy! Ty vole 2 mega a von si za to nakoupí nábytek!“ O chvilku později rozkliknu příspěvky pod článkem o novém Kazmově filmu a ten samý Franta na svou reakci nenechá dlouho čekat: „Na takovou sra*ku fakt nepůjdu! I kdyby, copa to dneska je 22 mega, za to si ani ho*no nekoupíš!“…ach…

Co mě ale fascinuje úplně nejvíc, jsou pohoršené komentáře pod bulvárními sloupky. Jen tak namátkou – „Týnuš Třešničková si užívá luxusní dovolenou“, nebo „Shopaholic Nicol je těhotná!“, případně aktuální „Nikol Leitgeb dostane stříbrnou medaili od Senátu.“ Tam se v sekci diskutujících vynoří náhle takové množství pisálků intelektuálů, že by z fleku vyřešili diplomatickou cestou válku na Ukrajině, snížili schodek státního rozpočtu, a přitom ještě vynalezli lék na rakovinu.

„A co sem zase cpete nějakou rádoby celebritu, kdo to jako je? A dostanu taky medaili, když jsem loni koupila v Lidlu dvě srdíčka na děti? Hmm? Ztracenej čas, todle číst! Koho zajímá nějaká Třešničková?“

TEBE! Právě tebe to zajímá! Ty jsi ten článek našel, rozkliknul, přečetl, a ještě jsi ten svůj drahocenný čas ztratil psaním tohohle naprosto zbytečnýho komentáře! A já se ptám, proč? Proč sakra má někdo zapotřebí jakkoliv shazovat něčí život a úspěchy? Je to tak těžké stránku zavřít, když mě to nebaví nebo dokonce rozčiluje? Pokud se s někým neztotožňuji nebo nesouhlasím, můžu si to říct pro sebe nebo o tom nějak rozumně zkusit diskutovat s někým, koho to třeba zajímá, proč mají ale lidi potřebu nějak ventilovat svoje rozhořčení tak hnusným způsobem, aby někomu zkazili dovolenou, životní úspěch nebo třeba narození potomka? To jste tak moc nespokojení se svým životem, že vás to nutí znepříjemnit ho někomu dalšímu? Ne, vážně, zkusí mi to někdo prosím vysvětlit?

Rozumějte, tyhle články jsou tady převážně od toho, aby nějakým způsobem rozvířily vaše emoce. Píšou se a budou se psát právě proto, že se najde kvantum jedinců, kteří pak k takovému článku sednou, s chutí ho jedním dechem přečtou a pak zřejmě v domnění, že dostanou od pár stejně debilně smýšlejících entit několik srdíček, případně pochvalných větiček, sepíšou úplně zbytečný, negativní a velmi často trapně urážlivý komentář.

Stejně jako možná 90% české omladiny se i já pozastavím nad myšlenkovými pochody ShopaholicAdel nebo nad rozchodem Agáty se Soukupem, zaujme mě to (halo, to je cílem!) a prostě na to kliknu a přečtu si to. Pak si to doma řekneme, s kolegyněmi se nad tím třeba zasmějeme a tím to pro mě hasne. Obohatí mě to nějak? Ne. Ale minimálně na pár minut mě to zabaví. A nemám už tu potřebu potom do někoho třeba zrovna po rozchodu ještě šít a psát, jak je to ubohý a trapný a že by měla začít dělat kariéru jinak než přes tatínky svých dětí apod. Takových osudů jsou kolem mě stovky, věřím, že kolem každého z vás taky. A když znáte to pozadí, napadlo by vás takhle hnusně někoho napadat kvůli tomu, že třeba támhle kamarádka Marie skončila sama se třemi dětmi od různých tatínků? Asi už byste nad tím trochu jinak přemýšleli. A jestli ani tak ne, tak jste asi dost ztracení.

Pokud vás tedy opravdu nezajímají tyhle bulvární sloupky o celebritách a jejich strastích, a nechcete to číst ani vídat v doporučených článcích pro vás (čím to asi bude, že vám tam pořád skáčou, hm?), není nic jednoduššího, než to prostě nečíst a už vůbec nekomentovat!

Ale protože to dělat stejně budete, tak si jen uvědomte, že jim tím dost možná i díky dalším takovým nesmyslným komentářem sypete do kapsy a díky vám se tak i my ostatní nadále můžeme u těchto článků zabavit.

P.S. Prosím, nechte mi tu taky pár takových, zvýší mi to dosah. Děkuju!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám