Hlavní obsah

Dala jsem své postižené dceři všechno a už toho mám dost, chci žít svůj život, říká Pavla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Když se vám narodí dítě, máte ho rádi, ať je zdravé, nebo nemocné. Péče o postižené dítě je ale natolik vyčerpávající, že ho můžete mít přestat rádi. Jako Pavla, která tuto zkušenost má.

Článek

Když se Pavle narodilo postižené dítě, myslela si, že pro ní skončil svět. Žádné vyšetření během těhotenství žádné anomálie naodhalila, takže nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo být něco v nepořádku. Někdy se ale nedá vše odhalit dopředu, narozené dítě se tedy velice rychle po porodu začalo jevit jako jiné.

„Trvalo mi věčnost, než jsem se s tím smířila a sžila, ale nikdy jsem si nedokázala představit, jak moc náročné to bude. Zůstala jsem na výchovu dcery sama, protože manžel to psychicky nezvládl a nebyl ochotný ji obětovat celý život. Mně nic jiného nezbývalo, přece je to moje jediná dcera a já jí dám i přes všechny okolnosti úplně všechno na světě.“

„Aktuálně je mé dceři 26 let a já se cítím tak na 120. Nežiju, jen přežívám a jelikož moje dcera potřebuje opravdu celodenní péči, věnuji se pouze jí. Nemám kamarádky, nemám koníčky, finančně na tom nejsem nejlépe, ale dcera dostává celkem vysoké příspěvky, takže péči o ni to víceméně pokryje.“

Pavla už toho má dost a zjistila, že se jí změnil vztah k dceři. „Nemyslela jsem si, že se to někdy stane, ale přišla jsem na to, že ke své dceři cítí nenávist, protože mi zničila život. Je to šílené, že toto říkám a vím, že za to nemůže, ale aktuálně mám takové pocity. Mísí se ve mně myšlenky, že bych ji chtěla dát do ústavu a začít žít, zároveň bych si to nikdy neodpustila a ani ona by mi to neodpustila. Tím spíš, protože jí to myslí. Sice se chová jako 13letá holka, ale všechno vnímá.“

„Vypadá to, jako kdyby byla v pubertě. Pořád po mně chce víc a víc a začala na mě být zlá. Rozumím, má šílený život a vidí kolem sebe všechny ty zdravé lidi a přála by si to taky, ale nikdy se to nestane. Vlastně teď nevím, jestli mi jí líto, nebo se na ni zlobím.“

Anketa

Co byste Pavle poradili?
Ať svou dceru neopustí a věnuje se jí dál tak jako doposud
5 %
Ať začne žít svůj život a dceru dá do ústavu
50 %
Sám/Sama bych nevěděl/a, co mám dělat
5 %
Ať zkusí najít kompromis a začne se s někým v péči o dceru střídat
40 %
Celkem hlasovalo 20 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz