Hlavní obsah
Bydlení

Hygiena na prvním místě aneb Převlékáte si povlečení jednou za měsíc? Styďte se

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Ten, kdo si převléká povlečení déle než jednou za týden, by se nad sebou měl zamyslet. Je to totiž totálně nehygienické!

Článek

Nikdy mě nenapadlo se nikoho ptát ani zjišťovat, jak často si lidé převlékají své ložní prádlo. Jenže minulý týden na to padlo téma s kamarády a já jsem se nestačila divit. Nějak mě nenapadlo, že by si někdo nechal to stejné povlečení déle než týden, a to nemluvím o ručníkách.

Jsem od mala zvyklá si co neděli celé ložní prádlo vyměnit, protože jsem poučená z domova, že se v prádle hromadí bakterie a roztoči, kteří nám mohou způsobit nepříjemné zdravotní problémy. Nehledě na to, že by mi bylo krajně nepříjemné spát v povlečení, ve kterém jsem se potila a odpadávala mi kůže (je to tak). O to spíš, když v dané posteli nespíte sami.

Spadla mi brada, když mi známý řekl, že už má jedno povlečení. Prosím? Nevěřila jsem vlastním uším. Když se k němu přidali i ostatní, začala jsem přemýšlet nad tím, jestli nejsem divná spíš já. Sedla jsem k internetu a začala googlit. Našla hned několik studií, ve kterých je prokázáno, že se v povlečení, které jste nevyměnili po týdnu, začínají hromadit nebezpečné bakterie, které mohou způsobit kožní problémy, ale dokonce i dýchací potíže.

Z mého kamaráda poté vypadlo, že má jeden a ten samý ručník půl roku. No tak na něm už snad musí růst houby! Okamžitě jsem na něj začala pohlížet jinak a když jsem se loučili, nechtělo se mi mu ani podat ruku. Možná je to přehnané, ale dost to vypovídá o jeho hygieně.

Představte si, že když spíte, odpadávají z vás různé části těla, jako jsou vlasy, chlupy, kůže apod. A do toho si každý večer lehnete a přidáváte další a další.

Za mě není lepší pocit než si lehnout do čistého a čerstvě vypraného ložního prádla.

Anketa

Jak často si měníte ložní prádlo?
1x za týden
9,7 %
1x za 14 dní
27,2 %
1x za měsíc
56,8 %
1x za 2-3 měsíce
3,9 %
déle
2,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 257 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz