Hlavní obsah
Lidé a společnost

Introverti, spojme se. Nechceme nikam volat a už vůbec ne mluvit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Introverti jsou považováni za podivíny. Ale proč? Protože nevyhledávají davy lidí a nemají rádi pozornost? Nesmysl.

Článek

Jsem introvert a ostatní mě vidí jako tu divnou

Některým lidem (přesněji extrovertům) nedochází, že jsou na světě dvě skupiny lidí – introverti a extroverti. Často slýchám, že extroverti jsou normální, protože chtějí chodit mezi lidi, nechtějí být moc doma a rádi se seznamují. A kdo řekl, co je normální? Holt máme na světě i lidi, kteří pozornost nevyžadují a vystačí si sami se sebou, naopak si samotu dokonce užívají. Pak mají třeba i jiné kvality.

Každému člověku bylo někde naděleno a někde ubráno. Nemám ráda někam volat, bavit se s lidmi, a nevyhledávám party ani výlety s partou kamarádů. Jsem kvůli tomu o něco míň? Myslím, že ne.

Pokud jste také uzavřenější, možná máte stejný problém – neradi něco vyřizujete, nejradši jste o samotě a už vůbec nevyhledáváte prostory, kde je hodně lidí.

Často se mi stává, že na mě lidi koukají skrze prsty, když řeknu, že mám obavy zavolat do restaurace a objednat si pizzu. Nebo zavolat doktorovi a objednat si léky. Mám velký stres z mluvení na veřejnosti a seznamovat se s cizími lidmi je pro mě jako mít před důležitou operací.

Trávíš pátky večer sama doma? Jsi jak důchodce

Neustále poslouchám narážky na to, že jsem ráda doma a že nevyhledávám společnost. Můj ideální večer je o samotě nebo ve dvou – kniha, čaj, deka, vaření něčeho dobrého, ale důležité je, že budu v klidu. Nechci chodit na party a přetvařovat se, že mě to baví. Nemám ráda small talky a jakmile to jde, mizím domů. Neříkám, že vůbec nikam nechodím, ale když už, tak se mi rychle vybíjí sociální baterky. Nechte mě trávit čas tak, jak chci a nekomentujte to.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz