Hlavní obsah
Finance

Jak mě dovolená přivedla na mizinu. Dávejte si pozor, kde a čím platíte

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Věděla jsem, že se to děje, ale nepřipustila jsem si, že by se to mohlo stát zrovna mně. A stalo. Dostalo mě to do nepříjemné situace, kterou řeším dodnes. Předejděte tomu, povím vám jak.

Článek

Když jsem se chystala na dlouhou cestu do Thajska, dostala jsem od zkušených cestovatelů spoustu rad. Jedna z toho byla ta, ať si vezmu víc karet s penězi a rozdělím si je. Přišlo mi to jako zbytečné, protože jsem si řekla, že i přesto, že vím, co se tam děje, budu opatrná a nebudu strkat kartu tam, kde je to podezřelé. Na začátek upozorním, že jediné místo, kde jsem vybírala, bylo letiště.

Celá dovolená proběhla bez komplikací a když jsem se vrátila domů, byla jsem finančně celkem vyšťavená, ale také hodně šťastná. Moje dobrá nálada mě přešla přesně po týdnu, kdy na mém kontě bylo přesně NULA korun. Čtete správně.

Tak špatně jsem na tom zase nebyla, pár tisícovek mi ještě zbylo, takže tohle bylo něco, co mě úplně vykolejilo. Nechápala jsem to a kartu zablokovala. Nevěděla jsem, co se děje, protože jsem nikam kartu nedávala. Tedy až na ten bankomat na letišti.

Hned jsem obvolala banku a řešila, co je potřeba. Jenže jsem opravdu neměla vůbec žádné peníze, takže jsem si musela půjčit. Nechtěla jsem od žádných kamarádů ani od rodiny, a tak jsem se uchýlila k půjčce. A stále ji nemám splacenou. Mám teď totiž horší období a nedaří se mi sehnat zakázky v mé práci.

Banka můj případ vyřešila cca po 30 dnech a vrátili mi všechny peníze, které mi zmizely. Opravdu byl problém v tom bankomatu na letišti. Ponaučení pro vás: Vždy si vozte víc karet a peníze si na ně rozložte a jakmile se vrátíte, karty zrušte a udělejte si nové. Nikdy nevíte, co se stane, i když vybíráte na bezpečně vypadajících místech. Jedině takovým způsobem se tomu dá předejít a vy si nebudete muset pak půjčovat jako já.

Lituji, že jsem nedala na rady svých přátel, příště je budu víc poslouchat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz