Hlavní obsah
Názory a úvahy

Jsem máma. Ty nenávistné pohledy v kavárnách už nemohu vystát

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Být máma je něco jako otravná osoba, kterou nechcete mít ve svém okolí. Tak se alespoň cítím kdykoliv vejdu do kavárny, restaurace nebo obchodu. Ty pohledy jsou k nezaplacení.

Článek

Být v dnešní době matkou a žít tak, aby si vás nikdo nevšímal, je poměrně těžké. A je jedno, jestli jste v kavárně, obchodě, na úřadě nebo v MHD. Nikdy jsem si nemyslela, že mít dítě je takový „handicap“.

Dokud jsem byla bezdětná, bylo vše bez problému. V MHD ani v obchodě si mě nikdo nevšímal a rozhodně jsem nevzbuzovala pozornost. Já jsem totiž od přírody introvert a pozornost nemám ráda, takže jsem tak byla vždy spokojená. Stačilo se rozmnožit a rázem mám pozornosti víc, než je zdrávo.

Kočárek jako přitahovač pozornosti

Jakmile vejdu do MHD nebo restaurace a mám kočárek, jako by se na mě všechny oči podívaly a soudily mě. Jako by mě kritizoval každý, kdo tam sedí. Jste jako otravný komár, kterého nemůžete odehnat. Dokonce i číšníci se k vám chovají jinak. A že máte hodné dítě, které nekřičí ani nepláče? To nikoho nezajímá. Jste potenciální prudér.

Když si vezmu nosítko, je to trochu o něčem jiném a zjistila jsem, že na mě lidé tak nekoukají. Samozřejmě pokud mi dítě brečí nebo je vzteklé, tak to vadí úplně všem, a pro to mám i pochopení, ale copak nemáme my mámy taky mít možnost jít ven, dát si kávu nebo něco dobrého nebo nakoupit? Pláč svého dítěte neovlivním, i když bych stokrát chtěla. Bohužel jsou někdy situace, kdy mu není pomoci, protože ho třeba trápí zoubky nebo pláče jen tak.

Nechte nás dýchat

Občas bych si přála více soucitných a chápajících pohledů než těch nenávistných. Ne jednou se mi stalo, že jsem kvůli nim musela odejít a někteří si neodpustí ani nemístné poznámky. Zkuste být víc tolerantní!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz