Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jsem největší odpůrce neoddělitelných víček. Schválně je trhám

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Dnes už na světě lidé neví, co by vymysleli. Některé vynálezy hodnotím opravdu jako velmi nepovedené. Neznám nikoho, komu by neoddělitelná víčka vyhovovala.

Článek

Jakmile se začaly prodávat lahve s neoddělitelnými víčky, vyloženě to naštvalo hodně lidí. Nevím, jak vy, ale já jsem si stále nezvykla a vytočí mě to pokaždé, když si koupím pití a chci se napít. Může mi někdo vysvětlit, v čem spočívá ten benefit? Prý je to kvůli recyklaci. A to, že při otevření stejně odpadnou malé plastové části na zem, to nevadí?

S neoddělitelným víčkem se zkrátka nedá pořádně napít. Buď vás to škrábe do obličeje nebo vás to potřísní tekutinou, nejlépe sladkou samozřejmě. Odmítám s tím pít, takže to po otevření hned utrhnu. Je pravda, že už jsem se kvůli tomu několikrát pořezala, ale pít s tím nehodlám.

Pobavil mě argument, že když bylo víčko zvlášť, lidé vyhodili jen lahev a víčko někde pohodili. To jsem nikdy neviděla, proč by to dělali? Dopiju, zavřu lahev a vyhodím.

Mám pocit, že se u nás řeší recyklace a množství plastu víc, než by bylo třeba, místo toho, aby se to začalo řešit tam, kde je to opravdový problém. Mluvím o asijských zemích, kde se to hemží odpadky a plastové jednorázové nádobí si tam používají, jak se jim chce. To jen my vymýšlíme takové nesmysly. Přitom zrovna v ČR odpad třídí 75 % obyvatel, což je slušné (od roku 1999 se podíl těch, co třídí, zvýšil až o třetinu).

Jsem vážně zvědavá, co dalšího EU vymyslí a s čím se budeme moci potýkat. Zatím to ale vypadá, že místo pomoci nám chtějí ten život znepříjemnit.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz