Hlavní obsah
Lidé a společnost

Letecké katastrofy mě zbavily strachu z létání. Už se nebojím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Strach až fobie z létání se týká velkého množství lidí. I přesto, že je to nejbezpečnější způsob dopravy. Pozorování leteckých nehod vás strachu definitivně zbaví.

Článek

Také jsem patřila mezi ty, kteří si létání absolutně neužívají. Po celou dobu letu mají stažený žaludek, vyděsí je každý pohyb letadla i zvuk. Vyzkoušela jsem alkohol, léky na úzkost, prášky na spaní i meditační techniky a nic z toho nezabralo. Paradoxně pomohlo až intenzivní sledování leteckých katastrof, čemuž jsem se vyhýbala jako čert kříži.

Létání bylo a stále je nedílnou součástí mého života a já jsem už odmítala cestovat s takovými pocity. Cítila jsem, že to není zdravé, ale nevěděla jsem, jak se z toho dostat. Pak jsem přišla na to, že mi pomůže přesně to, čeho jsem se bála nejvíc.

Reálné letecké katastrofy jako pomoc

Nemám teď na mysli smyšlené filmy, ale reálné situace, které se doopravdy staly. Vyhledala jsem si veškeré dostupné dokumenty o létání, leteckých nehodách a katastrofách, a začala je intenzivně sledovat. Na začátku mi to dělalo problém a snažila jsem se na tyto snímky dívat s odstupem času, ale později jsem je sledovala těsně před letem a to bylo nejlepší rozhodnutí.

Ano, smysl tkví v tom, že se dozvíte, jak je létání bezpečné. Samozřejmě zde hraje roli lidský faktor, který už v mnoha situacích selhal, ale pokaždé, když se stane nějaká nehoda, připraví se preventivní opatření a zajistí se, aby se taková věc už nemohla stát. Samozřejmě jsou výjimky, jako například ve chvíli, kdy letadlu vypnou oba motory ze dvou, jako se to stalo v roce 2009, kdy letadlo bezpečně přistálo na řece Hudson. To bylo velké štěstí, protože se to ještě nikdy nikomu nepodařilo, ale zpět k tématu. Pokud letadlu vypnou oba motory, nedá se nic dělat a není ani žádná připravená záchrana, je ale velmi malá pravděpodobnost, že se to stane.

Jakmile jsem porozuměla létání a zjistila jsem, že není možné, abyste s letadlem okamžitě spadli, že letadlo umí plachtit a že je zde spoustu záchranných systémů, začala jsem věřit.

Mělo to na mě tedy opačný efekt a místo toho, abych se bála, jsem byla mnohem více v klidu. Pokud s tím také zápasíte, doporučuji zkusit obdobný způsob a zjistíte, že se není zase tak čeho bát. Mrkněte se na statistiky toho, kolik letadel denně létá a kolik jich v minulosti spadlo. Zjistíte, že je mnohem nebezpečnější jet v autě, autobuse nebo v tramvaji. Věděli jste, že pravděpodobnost, že se stanete obětí letecké nehody, je 1:4 000 000?

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz