Hlavní obsah

Máma se rozhodla, že se na stará kolena odstěhuje z Česka. Prý už na to nemá. Nerozumím její odvaze

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Žití v České republice nemusí být pro každého, ale že se máma v 60 letech rozhodne odstěhovat, mě šokovalo.

Článek

Před pár týdny za mnou máma přišla a řekla: „Stěhuju se“. Nechápala jsem kam a říkala jsem si, že asi myslí nějakou dovolenou u kamarádky na Moravě. Ne, chce odejít do Německa. Neumí německy a nikdy ani nebyla déle jak dva týdny v cizí zemi.

Vážně jsem si nejdřív myslela, že si dělá jen srandu a že je to nějaká provokace. Je pravda, že v poslední době si stěžovala na to, jak to v Česku chodí, na politiku, na platy, na důchody a zákony, ale že by to myslela vážně?

Máma bydlí sama, táta nás opustil asi před 15 lety a já byla tak ráda, když jsem otěhotněla, protože se mamka měla na co těšit. Jenže jsem se asi spletla, ona se doopravdy chce odstěhovat. Řekla, že to není daleko a že se budeme navštěvovat. Já bych to pochopila, kdyby jí bylo třeba 30, 40, ale je jí 60 sakra. Co si myslí? Nikoho tam nezná a není to jak jednoduchý.

Měla jsem za to, že člověk ve vyšším věku chce mít klid a to poslední, co podstoupí, je stěhování. Spletla jsem se a přiznávám, že jsem zklamaná a že se bojím.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz