Hlavní obsah
Právo a státní správa

Na pohřeb své matky v práci dostala volno 2 hodiny. Pod výhružkou vyhazovu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Zákony říkají jedno, realita je ale jiná. Jednání některých zaměstnavatelů nezná mezí.

Článek

Když mi kamarádka volala, že jí zemřela maminka, moc mě to zabolelo. Znala jsem ji skoro celý život a mám na ni moc hezké vzpomínky. Říkala jsem jí do telefonu, ať si teď odpočine, ale ona namítla, že to určitě ne a že musí do práce. Snažila jsem se ji přesvědčit, že má nárok na celý den volna ve dne pohřbu, ale to prý není pravda. Nic takového jí zaměstnavatel nedovolil.

Je vážně neuvěřitelné, jaké podmínky si manažeři kladou a co po svých podřízených chtějí. Bez diskuze má člověk ze zákona nárok na dva dny placeného volna plus celý den pohřbu, platí to v případě, že člověk přijde o druha, dítě či rodiče.

Kamarádka si to nechala líbit, což znamená, že se jejímu šéfovi potvrdilo, že v takových praktikách může vesele dál pokračovat i u jiných lidí. A když jsem se dozvěděla, že kamarádka nejdřív byla proti a řekla, že zkrátka nepřijde celý den, a on ji odvětil, že pokud nedorazí, tak si může hledat novou práci, byla jsem slušně řečeno naštvaná.

Takové jednání je protizákonné. Za co by ji asi chtěli vyhodit? Za to, že se chtěla rozloučit se svojí maminkou a rozhodně nechtěla v ten den spěchat, natož myslet na práci?

Přijde mi, že někdy jsou pracovní podmínky opravdu velmi nelidské a že se zaměstnavatelé chovají, jako by měli pod sebou otroky, kteří nemají na nic právo.

Jen kroutím hlavou a doufám, že se tohle do budoucna změní. I z tohoto důvodu jsem živnostník a jsem sama sobě šéfem. Něco takového bych totiž nevydýchala.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz