Hlavní obsah
Zdraví

Nechte se očkovat a ušetřete. Nejen na černý kašel vám přispěje pojišťovna

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Nechcete se nechat očkovat, protože si vakcíny nechcete platit? Pojišťovna vám může přispět, a to se vyplatí.

Článek

Nedávno mi na preventivní prohlídce má lékařka nabídka přeočkování proti tetanu. Zmínila se, že si mohu vybrat mezi dvěma variantami – první, kterou proplácí pojišťovna a jedná se o samotný tetanus. Druhá, která je v kombinaci se záškrtem a šířícím se nebezpečným černým kašlem. Hned jsem projevila zájem o druhou možnost s tím, že si ji ale budu muset zaplatit, což jsem udělala, protože je pro mě zdraví důležité. Bylo to 1200 Kč, pro informaci. Mám VZP.

Chápu ale, že ne každý si to může dovolit nebo se mu platit nic navíc nechce. Pátrala jsem a zjistila, že na toto, ale i další očkování přispívá pojišťovna. Na očkování proti černému kašli je to konkrétně 500 Kč, dětem vakcínu pojišťovna hradí automaticky.

Na jaké další očkování všeobecná zdravotní pojišťovna dospělým přispívá?

Chřipka – 200 Kč

Spalničky – 500 Kč

Klíšťová encefalitida – 700 Kč

Virová hepatitida A, B, A/B – 500 Kč

Cestovní očkování (žlutá zimnice, japonská encefalitida, břišní tyfus, vzteklina, cholera, malárie, horečka dengue) – 1 000 Kč

Plané neštovice – 1 000 Kč

HPV – 1 500 Kč

Meningokok ACYW – 1 000 Kč

Meningokok B – 2 000 Kč

Pásový opar – 3 000 Kč

RS viry – 2 000 Kč

Pneumokoková infekce – 1 000 Kč

A jak získat příspěvek?

  • online vyplněním formuláře a odesláním s potřebnými dokumenty (typicky doklad o zaplacení a aplikaci vakcíny s datem a razítkem lékaře)
  • osobně na překážce pojišťovny
  • poštou

Zdroj: https://www.vzp.cz/pojistenci/vyhody-a-prispevky/ockovani, osobní zkušenost

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz