Hlavní obsah
Internet a technologie

Nesnáším sociální sítě a zároveň je miluji. Jsou postrachem dnešní doby

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Sociální sítě jsou na vrcholu a kdo je dnes nemá, jako by nebyl. Mají světlou i tmavou stránku, která bohužel začíná převažovat.

Článek

Bývala jsem šťastná, než se objevily sociální sítě

Budu mluvit za sebe, ale možná i za více z vás, když řeknu, že život bez sociálních sítí byl mnohem lepší. Tedy záleží, z jakého pohledu to vezmeme. Samozřejmě spojují, podporují komunikaci, dávají lidem práci a zprávy se k nám díky nim dostávají rychleji, ale bohužel i ty, které by nemusely.

Po mentální stránce jsme na tom hůř než dříve. Neustále sledujeme, kdo si, co koupil, kdo je na dovolené, jakou má ten či onen skvělou postavu, rodinu, vztah, děti nebo jaké osobní i pracovní úspěchy slaví. Je to tím, že lidé ukazují jen to pozitivní, to skvělé, co se jim v životě děje. Ostatní, kteří se na to dívají, pak mají pocit, že má dotyčný naprosto skvělý život bez špatných nálad, neúspěchů, nemocí apod.

I přesto, že jsem dospělá a řekla, že i celkem vyrovnaná a stabilní osobnost, mě to někdy dokáže stáhnout. Porovnávám se s ostatními, vidím, jak se mají lépe a jen já jediná jsem na to bídně. Mám méně peněz, necestuji tolik, nemám růžový vztah bez hádek, šatnu plnou drahých kabelek a nechodím každý týden s kamarádkami na kafíčka do nejdražších podniků. Zkrátka ve slabších chvilkách mě to dožene, a to jsem člověk, který ví, jak to chodí – sociální sítě většinou nejsou reálné a každý má v životě vzestupy i pády, jen to není vidět.

Nebezpečí pro mladistvé

Kámen úrazu je u dětí a dospívajících, kteří se vyvíjejí a kteří na sociálních sítích mnohdy vyrůstají. Teprve si vytváří pohled na život a na svět a jakou představu asi mají, když vidí jen to pozlátko, které oni sami nežijí? V mnoha případech to končí úzkostmi, depresemi, špatnými známkami ve škole i nevhodným chováním nebo hůř – ubližováním či sebevraždou. U této skupiny osob vidím největší riziko.

Vše není jen špatné

Samozřejmě, sociální sítě jen nekazí lidem životy, když člověk ví, jak s nimi zacházet. Je to studna nápadů, inspirace a zajímavých zpráv i místo, kde se můžete naučit plno nového. A to je důvod, proč je miluji, ale zároveň i nesnáším.

Rozhodně by se na ně člověk neměl upínat, měl by sám sobě omezit čas, který na nich stráví a čas od času si udělat i offline detox a vnímat reálný svět offline. To doporučuji všem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz