Hlavní obsah
Nakupování

Obchody si hrají na to, že udržují nízké ceny. Přitom je to přesně naopak a dělají z nás hlupáky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Královna Anastázie

Určitě jste si všimli, že některé obchodní řetězce lákají na to, že drží ceny nízko i přes zdražování. To je ale jen trik, jak nalákat zákazníky u nich nakoupit.

Článek

Potraviny, drogerie, ale třeba i oblečení zdražuje, to jsme si všimli asi všichni. Aktuálně se na vrcholu vysokých cen udržují jablka z důvodu jejich nedostatku nebo třeba máslo a čokoláda. A prognóza nevypadá vůbec dobře, chystá se další zdražování (to už ostatně několik posledních let).

Některé obchody k tomu přistupují tak, že fixují cenu určitého zboží, někdy se jedná o kousky známých značek a konkrétně jde třeba o pleny, sušenky, ale i mléčné výrobky. Samozřejmě celý proces fixace cen je komunikován veřejně pod názvem kampaně. V zákaznících to následně vyvolává dojem, že obchodu na lidech záleží a chce jim pomoci. Tak následně dají tomuto řetězci přednost a jdou tam nakoupit.

Opravdu jsou ty ceny tak nízké?

Mám pocit, a nemám ho jediná, že se opravdu jedná pouze o trik. Obchody nenápadně cenu zboží zvýší (pomalu, ale jistě) a následně cenu zafixují. Pokud ale budete pozorní, zjistíte, že ten samý výrobek si v jiném obchodě můžete koupit levněji. Chce to nebýt důvěřivý a neskočit na každou věc, co nám obchody prezentují.

I přesto, že to bude vyžadovat více času, vyplatí udělat si průzkum a zjistit, jak se daný produkt cenově pohybuje ve více obchodech, pokud tedy chcete ušetřit, což předpokládám, že chce každý.

Slevové akce a věrnostní programy jsou to samé

Pokud máte plnou peněženku kartiček nebo telefon plný nákupních aplikací, možná byste se měli zamyslet. Obchody ve vás pouze vyvolají pocit, že jste ušetřili, ale ve finále to tak není. Akce 2+1 zdarma vás donutí nakoupit víc, i když to nepotřebujete, a nakupte za minimální částku a dostanete slevu, vyjde úplně nastejno.

Obchody jsou navíc chytré a personalizují nabídku dle toho, co nakupujete, opět to ve vás vyvolává pocit, že to dělají pro vás. Ale zamyslete se. Opravdu místo jedné okurky potřebujete tři, abyste dostali slevu? Vyplatí se to? Zákazníci na to v mnoha případech skočí a pak potraviny vyhazují, i když se obchody snaží edukovat způsoby, jak neplýtvat. Je to tak trochu kontraproduktivní, že?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz