Článek
Ohledně tématu samoobslužných pokladen se vedou dalekosáhlé diskuze a někdo je miluje, jiný nesnáší. Naštěstí máme stále možnost volby mezi samoobsluhou a klasickou pokladnou. Já patřím do skupiny, která si ráda hraje na pokladní a ráda šetří čas. Jsem technicky celkem zdatná, takže mi nedělá problém, že bych něčemu nerozuměla. Přece jen ale jeden problém mám a rozhodně nejsem jediná.
To, že zboží občas v systému chybí, nebudu komentovat. Samozřejmě chyby jsou a budou, a to nejen na straně obchodu, ale i nás zákazníků.
Pokud markuji zboží, které má kód, nevidím vůbec žádný problém. Pak ale nakupuji zboží na váhu, které tam musím zadat a žádný kód mi nepomůže. A tím narážíme na jádro problému.
Začnu pečivem. Vždy si vybírám nějaké pěkné, ať už je to chléb nebo rohlíky, ale jakmile přijdu k pokladně, najednou nevím, jak se pečivo jmenovalo. Tak studuji v mnoha druzích podle obrázku, co by to asi tak mohlo být. Něco tam zkrátka zakliknu, ale ani nevím, jestli šlo opravdu o ten správný druh.
U ovoce se zasekávám u obdobného problému. Červená jablka byla všechna, ale každý druh se jmenuje jinak a byl jinak drahý. A jak mám poznat, které to bylo? To už zkrátka podle vzhledu nepoznám.
Nedávno mě překvapilo, že měli v obchodě víc než jeden druh banánu. No dala jsem tam ten levnější.
A to je přesně ono, nedělám to schválně, ale určitě to nemůžu celé zastavit a jít do obchodu mezi regály zjišťovat, o co přesně se jednalo. A co jsem se bavila s jinými lidmi, stává se jim to samé.
Toto by mělo být vyřešené nějak jinak.