Hlavní obsah

Pracuji hodinu denně a uživí mě to. Okolí mě jen kritizuje, ve skutečnosti závidí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Moc se pracovně nepředřu, ale stačí mi to k tomu, abych se uživila. Lidé kolem mě mi buď nevěří, závidí mi nebo mě hejtují.

Článek

Říká se, že když člověk hodně něco chce, dostane to, když si za tím jde. Můj sen bylo moc nepracovat a zároveň si vydělat tolik, aby mě to uživilo. A povedlo se. Musela jsem hledat cesty a párkrát spadnout na dno, ale úsilí se vyplatilo.

Prozradím, že se jedná o práci on-line, a tak ani nemusím vytáhnout paty z domu. Jsou dny, kdy nemusím pracovat vůbec, když si práci napracuji dopředu. Je to parádní, protože můžu cestovat a organizovat si čas jak jen chci. A když onemocním, nemusím se nikoho ptát ani omlouvat za to, že nepřijdu do práce. Samozřejmě to má i nevýhody – nemáte jistý plat, protože záleží na vaší snaze a šikovnosti, takže se může stát, že jeden měsíc vyděláte 200 Kč a jeden 40 000 Kč. Taky nemáte kolegy a musíte si den uspořádat tak, abyste se z té samoty nezbláznili. Nic ale není nemožné.

Začala jsem svoji práci tajit. Protože jsem zjistila, že na ni lidé nereagují dobře. Většinou mě zkritizují za to, že jsem lenoch, že nic nedělám a že si to nezasloužím. Vnímám to od nich jako závist. Málokdo mi řekne, že mi to upřímně přeje. Lidé se také ptají, co dělám. Nechci jim to říct, protože bych nerada, aby to začali dělat taky. Vážně to totiž není nic nadlidského, sice nějaký talent potřebujete, ale zkusit to může každý.

Na začátku jsem se obhajovala a vysvětlovala a teď jsem zjistila, že to nemám zapotřebí. Co dělám a kolik si vydělám, je jen moje věc a já jsem ráda, že mám tu možnost. Dokázat to totiž může skoro každý a těch cest je více.

A nejlepší na tom je, že moje práce nemá nic společného se vzděláním. Mám sice vysokou školu, ale k činnostem, které dělám, ji vůbec nepotřebuji. Nelituji studia, ale jak vidím, není tak potřeba, jak jsem si myslela.

Je to vlastně takový kvíz a vy můžete hádat, co si dělám. Nápovědu jsem vám v článku nechala.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz