Hlavní obsah

Předepsala mi silné léky na bolest bez předchozího vyšetření. Skončila jsem kvůli tomu na ARO

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Někteří lékaři jsou dnes vstřícní a kolikrát vám napíší i léky, které byste možná ani neměli brát. Kristýně se to stalo a nebýt rychlého zásahu, možná by tu ani nebyla.

Článek

„Už od malička trpím na migrény. Láduju do sebe prášky poměrně často, protože se ty bolesti hlavy zkrátka nedají moc bez medikamentů vydržet. Nejdříve šlo o lehčí léky na bolest, jako je Ibalgin nebo Novalgin, ale to mi postupem času přestalo stačit. Jednou jsem si od své babičky vzala Nimesil, který má předepsaný na neurologické problémy. Byl to zázrak, protože mi to hned napoprvé zabralo a to za asi neuvěřitelných 10 minut.“

„Problém byl ten, že jsou tyto léky na předpis a tudíž jsem se k nim moc často nedostala. Shodou okolností jsem šla na preventivní prohlídku k mé obvodní lékařce, kterou jsem poprosila, zda by mi tento lék nemohla napsat a popsala jsem své problémy. Čekala jsem, že mě pošle na nějaká vyšetření a následně mi ho třeba napíše. Byla jsem velmi překvapená, když jsem z ordinace vyšla rovnou s receptem.“

„Vzhledem k tomu, že to bylo jediné, co mi pomáhalo, jsem příliš nepřemýšlela nad možnými dopady. Balení jsem rychle spotřebovala a už si psala o další. Opět bez problému. Takto jsem postupovala až do té doby, kdy jsem začala mít problémy. Konkrétně mi otékaly nohy a měla jsem problém s vylučováním. Trochu jsem tušila, kde je potíž, ale moc jsem tomu nevěnovala pozornost. Moje chyba.“

„Zašlo to až tak daleko, že mi začaly selhávat ledviny. Ano, čtete správně. A mohl za to ten slavný Nimesil, který jsem tedy později ještě kombinovala s Aulinem.. Teď už vím, jak hloupé to bylo, ale když máte nějaký velký problém a zjistíte, co vám pomáhá, nevidíte napravo ani nalevo.“

„Naštěstí jsem strávila v nemocnici asi 10 dní, byla mi diagnostikována chronická migréna a léky mi samozřejmě vzali s tím, že je již nesmím používat. Moje bolesti se budou řešit a už budu muset být mnohem opatrnější, protože jsem si málem způsobila velmi vážné potíže. Nebo to byla ta lékařka, která mi předepsala tyto léky bez vyšetření a ani mě nekontrolovala? Kdo ví, nechci hodnotit, ale vím, že tohle už se nesmí stát.“

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz