Článek
Ty doby, kdy vám prodavačky u pokladny vyloženě nutili zvýhodněné zboží, bohužel nejsou pryč. Stále si musíte u placení vyslechnout otázku, zda nemáte zájem o sprchový gel pro kočky za 20 Kč. I přesto, že odmítnete, musíte čelit dalším otázkám, které jsou již tak otravné, že vás to odradí od příštího nákupu a do toho jistého obchodu už nechcete ani vkročit.
Možná to dříve fungovalo a mnoho lidí se „bálo“ nebo nechtělo říct ne, tak si domů odnesli i další nepotřebnou věc, kterou jim paní u pokladny vnutila. Dnes je možné, že to funguje na pár lidí – děti, puberťáky nebo příliš staré osoby, které se bojí říct ne. Většina lidí si to ale líbit nenechá a rozhodně nechce kupovat to, co nemá v košíku.
Někteří lidé ještě stále nepochopili, že umíme číst a dokonce i vidíme, takže si onu výhodnou nabídku můžeme sami prohlédnout a zvážit, zda nám to za koupi stojí, či nikoliv.
Navíc i prodavačkám je nabízení velmi nepříjemné, je to na nich vidět. Samozřejmě za to nemohou a zaměstnavatel jim to nařizuje, ale samozřejmě to odnášejí ony a zákazníci jsou na ně nepříjemné.
Tyto zastaralé praktiky lidi víc naštvou, než že by je přiměli výrobek koupit. Možná by i bylo vhodné, kdyby na první pohled nebylo vidět a poznat, že se snaží prodat zboží prošlé nebo nežádané.