Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Rozhodla jsem se, že sama zlikviduji vosí hnízdo. Málem to pro mě dopadlo fatálně

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Tohle je článek o tom, že dělat hrdinu se někdy nemusí vyplatit. Jako mně, když jsem chtěla ušetřit a vyřešit vše sama.

Článek

Na jihu Čech má moje rodina chatu, kam jezdíme už spoustu let. Všichni společně se o ni staráme, ale nikdo bohužel nemá tolik peněz, abychom mohli opravit větší věci, které na chatě hoří, například střecha. Proto se snažíme vše opravit svépomocí a nemuset vynakládat tolik peněz. Někteří členové naší rodiny by chtěli z důvodu nedostatku peněz chatu prodat, ale to já nikdy nedopustím. Tato chata a její okolí je moje dětství a je to jediné místo, kde se jako rodina scházíme opravdu všichni.

Jednou v létě, když jsem šla spát (je to na půdě), jsem slyšela nějaké podivné zvuky. To by nebylo zvláštní, protože v přírodě je zvuků spousta, ale tyhle byly jiné. Bylo to takové zvláštní šustění, jako by padalo jehličí. Zaklepala jsem na dekl a zvuk byl ještě větší. Druhý den jsem našla mrtvé vosy. Ajaj, vosí hnízdo!

Objevili jsme ho pod střechou, odkud pár vos občas vletělo i dovnitř. Bylo jasné, že se hnízda musíme urychleně zbavit. Nechtělo se nám ale volat odborníky, a tak jsem to vzala do svých rukou. Rozhodla jsem se, že zajdu do místních domácích potřeb a koupím nějaký přípravek na vosy a pokusím se ho zlikvidovat sama.

Teď už vím, že to nebyl dobrý nápad, a vymlouvali mi ho snad všichni, ale já jsem si nedala říct. Přišlo mi, že to nebude tak nebezpečné a že to v pohodě zvládnu sama. Omyl. Jakmile jsem začala stříkat sprej, vosy se naštvaly a začaly splašeně létat. Já jsem samozřejmě měla ochranný oblek a brýle, ale asi to nestačilo a skončila jsem se spoustou bodanců. Bohužel vyšlo najevo, že mám alergii, takže asi nemusím popisovat, že jsem skončila v nemocnici.

Už je to pár let a stále jsem se nezbavila strachu z vos. Na všechny apeluji, NIKDY nic tak nebezpečného nelikvidujte sami a vždycky si zavolejte odborníka. Stejně to tak dopadlo i u nás.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz