Hlavní obsah
Finance

Šetřím si na důchod, ale kvůli inflaci mi nezůstane skoro nic. S průměrným platem jsme namydlení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Není mi ještě ani 30, ale začala jsem si před nějakou dobu šetřit na důchod. Bylo mi to doporučeno mou bankéřkou, navíc to na mě vyskakuje po celém internetu. Ale k čemu to je, když v důchodovém věku nebudu mít skoro nic?

Článek

Založila jsem cca dva roky zpátky penzijní připojištění a každý měsíc si tam zasílám částku, která bohužel nemůže být příliš vysoká, mám nižší plat a nemohu si dovolit plnit účet několika tisíci. Dávám si tam 500 Kč a nyní jsem se odhodlala na 1000 Kč, aby se to alespoň trochu vyplatilo.

Hádejte, kolik tam za ty dva roky mám? Ani ne 20 tisíc. A když přihlédneme k inflaci a k tomu, kam se jako stát řítíme, budu tam jen dávat peníze a budu z toho mít ani ne třetinu… říkám si, jaký je tedy způsob, jak si na důchod vydělat a žít ho důstojně, pokud nemám plat alespoň 40 000 Kč?

Nehledě na to, že půjdu do důchodu okolo 70 let, na to ani nechci pomyslet a mnohem víc by se mi líbila představa, že si našetřím nějaké peníze a do důchodu půjdu dřív a užiju si ho. Nechci se stresovat, jestli do té práci s chodítkem dojdu, nebo ne. Přijde mi to na jednu stranu vtipné, na druhou velmi smutné.

Státu platíme nemalé peníze a co z toho budeme mít? Nedůstojné žití, kdy budeme rádi, že budeme mít na základní potraviny a že zaplatíme nájem. A až budeme potřebovat pečovatelku, protože si sami už nezvládneme uklidit ani uvařit, budeme mít smůlu, protože už na ni nebudou peníze…

Jsem navíc ve věku, kdy bych si už měla vzít hypotéku, pokud ji nechci splácet právě do těch 70 let, ale to je také nemyslitelné. Nechci se dohadovat, který politik nebo která politická strana za tohle může, nechci to dávat za vinu nikomu, ale pak nemá mít každý druhý deprese a úzkosti, když víme, co nás čeká…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz