Hlavní obsah
Rodina a děti

Umístění rodiče do ústavu bolí, ale někdy to musí být. Zvykne si

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Myslela jsem si, že maminku do ústavu nikdy nedám. Nakonec nebylo jiné možnosti. Trápila se, teď už si se mnou zvykla i ona.

Článek

Máma mi vždy kladla na srdce, že až bude stará, nechce skončit v žádném ústavu či nemocnici. Slíbila jsem jí, že se to nestane a teď při pomyšlení na to, že jsem svůj slib nedodržela, se mi svírá žaludek. Jakmile má člověk mladé rodiče, ani si nedovede představit, jaké to bude, až jim přestane sloužit zdraví.

Moje maminka začala mít zdravotní potíže celkem brzy a ty se samozřejmě s věkem prohloubily. Já jsem dost zaneprázdněná, mám náročnou práci, děti a do toho jsem ještě před rokem musela za mámou každý den jezdit ji kontrolovat a pomoct se základními věcmi. Obě jsme věděly, že je to neudržitelné, ale nemluvily jsme o tom. Mamka za žádnou cenu nechtěla pryč z domova a když jsem jí nabízela, že bych si ji vzala k sobě domů (máme velký dům), protestovala. Chtěla zůstat u sebe.

Postupem času jsem byla vyčerpaná i já a usoudila jsem, že i přesto, co jsem jí slíbila, budu muset být tvrdá a někam ji umístit. Bylo kvůli tomu veliké haló a maminka to odmítala, ale nakonec jí nezbylo nic jiného, než na to kývnout.

Prvního půl roku jsem z toho byla vyřízená. Chodila jsem za ní, ale pokaždé mi plakala na rameni, jak se jí tam nelíbí a že chce domů. Nic nepomáhalo, nakonec vidím, že trochu pomáhá čas. Máma si zvyká a mně to trochu ulevuje. Díky za to!

Po mém příchodu mi vždy asi první tři měsíce říkala, že jsem ji zklamala a že mi to nikdy neodpustí. Teď už se na mě i usměje.

Anketa

Dali byste své rodiče do ústavu, i když byste věděli, že to nechtějí?
Ano, bylo by to pro jejich dobro
38,9 %
Ne, v žádném případě
33,3 %
Asi bych zkusil/a kombinaci, i když vím, že by to bylo náročné
27,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 18 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz