Hlavní obsah
Lidé a společnost

Upozornění: Nikdy nelijte vodu do hořícího oleje. Může to skončit tragédií

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Ve chvíli, kdy začne něco hořet, možná nemyslíte stoprocentně rozumem. I mně intuice do rukou přihrála vodu, kterou jsem chtěla oheň uhasit. To jsem ale neměla dělat.

Článek

Měla jsem zrovna v hlavě spoustu myšlenek a přemýšlela nad povinnostmi, které mě čekají. Připravovala jsem večeři tak trochu nevědomě a jakmile jsem dokrájela všechnu zeleninu, nechala jsem rozpálit pánev s olejem. Jenže v tu chvíli zazvonil zvonek a mně nenapadlo nic jiného, než jít otevřít. Myslela jsem, že to rychle vyřeším a vrátím se k vaření.

Bohužel jsem se zapovídala se sousedkou a zapomněla na pánev. Vzpomněla jsem si na ni až ve chvíli, kdy začal pípat senzor a pánev hořela. Vběhla jsem do kuchyně a vzala konev s vodou a nalila ji do ohně s úmyslem oheň uhasit. Bohužel se oheň vznítil a šlo to rovnou mně do obličeje. Měla jsem ho doslova v jednom ohni. Naštěstí jsem ale stihla uhnout a vzalo mi to jen kus brady a pak hrudník a ruce.

Okamžitě mi sousedka zavolala záchranku, v tu ránu tu byly hasiči, který jedou hned, jak senzor začne pípat a oheň hned uhasili. Moje kůže nevypadala tak hrozně a já jsem nechtěla ani do nemocnice, jenže u popálenin je to zrádné a nejhorší je to pár dní po. Už měsíc chodím na převazy a ani si neumíte představit, jak moc to bolí. Jsem na neschopence a zatím jsem se neodvážila ani zapnout sporák.

Možná si řeknete, že jsem hloupá a že jsem tam neměla vodu lít, ale v tu chvíli jsem zpanikařila a voda byla první, co mě napadlo a co jsem měla při ruce. Dejte si na to pozor a jakmile něco hoří, mějte po ruce hasicí přístroj nebo šikovné spreje, které si můžete pořídit do domácnosti. Zapomeňte na vodu! Každý by to měl vědět, aby případně mohl předejít katastrofě, která se může stát během sekundy.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz