Hlavní obsah
Názory a úvahy

Uspořádala jsem narozeninovou oslavu v ukrajinské restauraci. Někteří mí blízcí odmítli přijít

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Moje zkušenost s letošními narozeninami mě vedla k zamyšlení nad tím, jací jsme my Češi obrovští rasisté. A upřímně se za to stydím.

Článek

Mnohým z nás se zhoršil vztah s Ukrajincům poté, co z Ukrajiny někteří obyvatelé utekli k nám, protože nechtěli umřít ve válce. Na začátku jsme všichni nezištně pomáhali, ale dnes se nacházíme v situaci, kdy si tu ukrajinské obyvatelstvo dovoluje to, co by si nikdy dovolit neměli. Jsou hluční, nevychovaní a stále zneužívají (někteří) naší pomoci. Samozřejmě nemůžeme házet všechny do jednoho pytle, ale my Češi to rádi děláme. Jakmile se část nějaké skupiny chová špatně, hodíme k ní i tu menšinu, která se vymyká.

Zkrátka vznikla proti Ukrajincům nenávist, která už přesahuje všechny meze. Ano, také mi v některých situacích vadí a s jejich chováním se neztotožňuji, protože bych na jejich místě sklopila uši a byla ráda, že jsem v bezpečí a mám co jíst a kde bydlet, ale my to celkem přeháníme.

Co mi totiž rozhodně nevadí, je jejich kultura. Nemám problém s žádnou světovou kulturou a naopak – velmi mě zajímají. Ať už je to cizí jazyk, gastronomie, architektura nebo zvyky.

Narazila jsem, jakmile jsem se rozhodla, že svoji narozeninovou oslavu uspořádám v nově otevřené restauraci v mém bydlišti, která nabízí ukrajinské pokrmy. Moc se mi fotky jídel na sociálních sítích líbily, a proto jsem se rozhodla jít tam. Jsou to přece moje narozeniny a já dostala možnost si vybrat.

Nejen že někteří lidé účast odmítli kvůli tomu, kde se to koná, což mě velmi mrzelo, ale prošla jsem si nenávistnou vlnou v chvíli, kdy jsem sdílela fotky na sociálních sítích a ukrajinskou restauraci doporučila. I lidé, u kterých bych to nečekala, mi posílala zvracející smajlíky..

Udivuje mě, kolik nenávisti v nás je a jak daleko dokážeme zajít. Alespoň se někteří lidé v mém okolí vybarvili a já vím, s kým mám tu čest. Možná bychom si ale měli nejdřív všichni zamést před vlastním prahem, než začneme někoho vyloženě nenávidět.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz