Hlavní obsah
Názory a úvahy

Vánoce ve Vídni: Máme se co učit, naše trhy, přístup i ceny jsou oproti nim ostuda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Navštívila jsem vánoční trhy v hlavním městě Rakouska a jsem nadšená. Za to naše trhy za to vůbec nestojí..

Článek

Na začátek chci říct, že jsem milovník Vánoc a vánočních trhů. Užiji si každé trhy a mám ráda tu atmosféru. Znám ty české, ale i zahraniční. Zrovna jsem se vrátila z Vídně a zažila tam jedny z nejhezčích trhů, které jsem kdy viděla. S těmi našimi se to vůbec nedá srovnat. Rozhodla jsem se na to podívat s nadhledem a objektivně zhodnotit, v čem bychom se mohli inspirovat.

Trhy ve Vídni jsou na každém rohu a ať jsou menší nebo větší, vždy jsou dechberoucí. Nejsou to obyčejné dřevěné budky, ale chaloupky, které překypují nádhernými precizními dekoracemi. Každý trh je jiný a má jiné prodejce a zároveň sortiment, který nabízí. Takže pokud strávíte ve Vídni den, víkend nebo několik dní, stále budete mít co objevovat. Záleží na vás, zda preferujete více, či méně lidí, dekorace, jídlo, lokální výrobky, hračky nebo prostředí.

Lidé jsou milí, nikoliv otrávení a vše prodávají s úsměvem. To se u nás říct nedá, zejména v Praze jsem se setkala s neochotným přístupem a měla jsem pocit, že mě chtějí jen obrat o peníze. Jde přece o celkový dojem a také o přístup. Když ve Vídni chcete navštívit vyhlášený podnik a skončíte ve dlouhé frontě, zaměstnanci se o vás postarají a nemají problém vám rozdat teplý čaj a to ani nevědí, zda z fronty neodejdete. Stalo by se toto i u nás? Nikdy jsem to nezažila.

Co se týká cen, ty jsou ve Vídni vysoké, ale rozhodně ne vzhledem k jejich výplatám. My máme vše předražené a člověk si letos dvakrát rozmyslí, zda si ten příšerně drahý svařák koupí na trhu, nebo udělá doma. Pro rakouské obyvatele není problém vyrazit na trhy a neohlížet se nad tím, kolik utratí peněz.. takovou mám zkušenost.

Na naše trhy rozhodně nezanevřu, ale přála bych si, abychom se alespoň lehce přiblížili k našim sousedům.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz