Hlavní obsah
Nakupování

Věty prodavaček, které nás všechny dokážou naštvat: Máte kartičku nebo vám sluší všechno

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Nechci všechny prodavačky házet do jednoho pytle, ale existují ty, které jsou opravdu otravné. A na jejich hlášky se dnes podíváme.

Článek

Máte kartičku? A aplikaci?

Je to pokaždé a já chápu, že to mají v popisu práce, ale pokud jedno z toho mám, ráda ukážu. A pokud nemám, vážně mi vadí, když mi někdo nutí založení. O možnosti vím a sama si o to řeknu, pokud budu chtít. Určitě nejsem jediná, koho to extrémně štve a možná i z toho důvodu chodím často na samoobslužné pokladny, kde mi nikdo nic nenutí ani se mě nikdo na nic neptá.

Chcete přispět?

Jsem alergická na otázku, zda chci přispět na nějakou dobročinnou sbírku. Copak jsem v nadaci místo obchodu s potravinami? Pokud budu chtít na něco přispět, sbírky si vyhledám sama. A nemám ráda rýžování na zákaznících a hraní na city. Spoléhají na to, že většině lidem bude hloupé říct ne, ale to přece má být dobrovolné a pokud člověk opravdu přispět chce, jistě si najde vhodné místo.

Vám sluší všechno

V obchodě s oblečením často slýchám větu: „Vám sluší naprosto vše.“ Ještě kdyby to prodavačky myslely vážně! Samozřejmě, že se jedná o marketingový tah a snahu prodat. Vadí mi to, protože hodně lidí na prodávající dá a pak si koupí něco, co jim ale vůbec nesluší, hlavně, že v obchodě utratili spoustu peněz.

Mohu vám s něčím poradit?

Asi nejotravnější otázka, kterou může pokladní položit. Pokud budu chtít poradit, sama se na vás obrátím! Nemůžete se pak divit, že jsme jako zákazníci nepříjemní, když se nás ptáte všichni v každém obchodě. A nejhorší je, když se mi bez optání paní prodavačka začně sáčkovat do kabinky a hodnotit, jestli potřebuji jinou velikost nebo jinou barvu. Pardon, ale opět – pokud budu potřebovat poradit, sama se na vás obrátím.

To tady čekalo na vás

Opět prodejná věta, která ve vás vzbuzuje pocit výjimečnosti a že by si to nemohl koupit nikdo jiný. Bohužel to na většinu funguje, na mne rozhodně ne.

Dejte mi osobní údaje

Nemáte aplikaci? Ani kartu? No tak to musíme založit. Dejte mi mail, adresu a telefonní číslo. Tak to je nehorázná drzost. I když řeknu, že nechci, začne přemlouvací kolečko, že budu vědět o všech akcích a novinkách a za body dostanu slevu. NECHCI!

Jaké další poznámky nebo hlášky nemáte od prodavaček rádi?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz