Hlavní obsah
Zdraví

Vyhodila jsem peníze za rovnátka. Rozmyslete si, jestli je opravdu chcete

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Mým velkým snem bylo mít rovné zuby. Sen se rozplynul a mě to stále vážně hodně peněz. Poučte se z mého příběhu.

Článek

Už od patnácti let jsem toužila po tom mít rovné zuby. Nemám sice se zubama nic tragického, ale rovné zrovna také nejsou. Moje rodiče nebyli bohatí, a tak si nemohli dovolit mi rovnátka koupit. Přísahala jsem sama sobě, že až budu moci, koupím si je.

Neviditelná rovnátka

Celý svůj život jsem byla přesvědčená o tom, že si nechám nasadit kovová rovnátka. Věděla jsem, že to bolí, že je to nepříjemné, ale tak moc jsem to chtěla, že mi to bylo jedno. Když jsem se ale dozvěděla, že těch možností je dnes již víc, nechala jsem se zlákat neviditelnými rovnátky, které nebolí, neomezují vás tolik a léčba je kratší.

Jakmile jsem si našetřila okolo 100 tisíc (ano, jsou drahá), objednala jsem se na konzultaci a byla jsem totálně nadšená, když mi řekli, že rovnátka mít můžu. Dost jsem si o nich zjistila, načetla, zkoukla videa a věděla o nich snad vše. Hned jsem podepsala smlouvu, zaplatila a čekala na první dlahy.

Představa vs. realita

Bylo mi řečeno, že rovnátka musím mít v ústech 22–24 hodin denně. To mi nejdříve nepřišlo hrozné, ale v realitě to hrozné opravdu je. Je to neuvěřitelně omezující! Čistíte si zuby 6× denně, pokud nechcete jíst jen 3× a to i proto, že si je musíte vyndat na pití kávy, loknutí džusu nebo přípitek. Navíc to neomezuje i vás, ale otravujete tím i ostatní. V restauraci je to katastrofa. Byla jsem z toho dost nešťastná a nedokázala si zvyknout. Došlo to do bodu, kdy jsem rovnátka vyndala na více hodin a tím se mi prodlužovala doba léčby.

Tímto způsobem jsem si léčbu musela prodloužit, a protože jsem na ni měla jen rok a půl, měla jsem si znovu zaplatit danou částku. A to už jsem neudělala.. neměla jsem na to. Ale byla to velká chyba, protože zuby se mi začínají vracet na původní místo.

Apeluji na všechny, kteří přemýšlí nad neviditelnými rovnátky! Ano, fungují, ale není to nic příjemného.. třeba se budeme umět přizpůsobit lépe, pro mě to nebylo a chystám se na mé prvotní rozhodnutí – kovová rovnátka! Snad už úspěšně..

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz