Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Vymyslela si, že je neplodná, aby nemusela vysvětlovat, proč nechce děti. Smutná realita dnešní doby

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pixabay

Když se mi svěřila kamarádka se svým tajemstvím, nemohla jsem tomu uvěřit. Ale víc tomu, proč to udělala a vedlo mě to k zamyšlení nad dnešními lidmi.

Článek

Žijeme dnes v době, která je odlišná oproti té dřívější. Lidé rodili děti jako na běžícím pásu a na prvním místě byla rodina. Dnes je to ale jinak a i přístup k rodičovství se změnil. Rodit děti není prioritou a rodinný život už vůbec ne. Nemá to tak samozřejmě každý, ale je čím dál tím víc lidí, kteří preferují život právě bez dětí.

Mám kamarádku, která je v produktivním věku a děti mít nemůže. Tedy alespoň to jsem si dosud myslela. Nedávno se mi ale svěřila, že je pravděpodobně normálně plodná, ale říká, že ne, protože tím chce zacpat pusu těm, kteří se jí ptají na děti. „Mě už nebaví někomu vysvětlovat, že děti nemám ráda a mít je nechci. Mám ráda sebe a chci se sama sobě věnovat. Chci si naplnit život cestováním a péčí o sebe, nikoliv o malé děcko.“

Z tohoto výroku jsem sice byla v rozpacích, ale přijala jsem to s plným respektem, sice ne pochopením, ale to už se tak stává. „Vždycky mě všichni litují, že jsem chudinka, co nemůže mít děti, ale k tomu dodávám, že mi to ani nijak nevadí, protože po nich netoužím. Někdy vynechám i toto, protože se to nesetkává s pochopením. Začíná vždy debata, proč je dobré mít děti a proč bych si to měla rozmyslet. A mě už nebaví někomu něco vysvětlovat, protože už to mám zkrátka nějak nastavené a nestojím o názor někoho jiného.“

Tenhle rozhovor s kamarádkou mě donutil zamyslet se nad tím, jaký je dnešní svět a zejména dnešní lidé. Nestaráme se sami o sebe, nýbrž o životy druhých a snažíme se jim vyloženě vnutit náš názor, i když se na něj nikdo neptal. Chceme přesvědčovat druhé o tom, co je pro ně nejlepší a nezajímá nás, co chtějí oni sami. Nechápeme lidi okolo nás, pokud mají jiné názory, myšlenky, potřeby a přání než my. A to je opravdu špatně. Chybí nám tolerance a respekt a pokud někdo nechce děti, ať je nemá. Je to čistě jeho soukromé rozhodnutí a nikomu do toho nic není. Dopadá to potom tak, že si lidé musejí vymýšlet, aby se vyhnuli nesouhlasu a vysvětlování. To je smutné.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz