Hlavní obsah
Láska, sex a vztahy

Žena patří k plotně, muž do práce. Tak to je a bude

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Muž se stará o finance, žena o pohodu celé rodiny. Tak by to zkrátka mělo být, protože to tak bylo vždy.

Článek

Nedávné rande mě přimělo zamyslet se nad klasickým vzorem ženy a muže, tak, jak byly jejich role rozděleny dřív a jak jsou rozděleny teď.

Měla jsem schůzku s mužem ve vinárně, který se mi líbil v mnoha ohledech. V podstatě vše splňoval, až na jednu maličkost (s nadsázkou), která je pro mne ale velmi důležitá. Nějak jsme se dostali k tomu, jak si představujeme budoucnost. On řekl, že by měl rád takovou ženu, která bude v domácnosti a bude v podstatě celý den pouze uklízet a starat se o děti. V tu chvíli se mi v hlavě rozsvítil poměrně velký vykřičník, který říkal, že je něco špatně.

Vysvětlil mi, že to tak měli jeho rodiče a že se mu takový vzor velmi líbí. Chtěl by, abych už nechodila do práce a jen se starala. Peníze prý bude nosit domů on a že jich dle jeho slov nemá málo.

Přiznám se, že mě to poměrně vyděsilo, s jakým přesvědčením o své představě o manželství mluvil. Zkusila jsem mu opatrně vysvětlit, že dnes už je jiná doba a že se tolik role muže a ženy nerozdělují. Že není nic špatného na tom, když vydělává žena a že už nemusí být nutně jen zavřená doma a přikovaná k plotně.

Nenechal si do toho moc mluvit a řekl, že jeho názor asi nikdo nezmění a že je přesvědčený o tom, že to takhle chce. Co vám budu povídat, moje rande bylo u konce. Přes tohle bych se nepřenesla.

Co ale nechápu, že mají vcelku mladí lidé stále tyto představy. Myslela jsem, že už je to dávno pryč a že jsou si muži a ženy, alespoň v naší části světa, rovni. Evidentně ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz