Hlavní obsah
Hobby a volný čas

Když myje auto ženská (1. část - zašlá světla)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Shutterstock/SofikoS

Tak to vyšlo zase na mě. Musím přiznat, že mytí auta mě fakt baví. Do myčky nejezdím, raději si ho pěkně „namydlím“ doma. Můj přítel už si na moje poněkud zvláštní postupy při mytí auta za ty roky zvykl a ani neklade odpor.

Článek

Tentokrát se ale dost vyděsil, když jsem si k autu nesla zubní pastu a sůl. Ale nakonec se rozhodl vyčkat, co s tím hodlám dělat. Ano, možná jsem trochu ujetá, a když chci něco vydrbat pořádně, drhnu to klidně i kartáčkem na zuby.

Tentokrát moji pozornost dostala světla u auta, přišlo mi, že jsou dost zažloutlá a matná. Doma běžně používám na čištění jedlou sodu, sůl i zubní pastu, tak proč by to nemělo fungovat i v tomhle případě? No pro jistotu jsem vyzkoušela všechno. A musím říct, že to opravdu funguje!

Jedlá soda, řešení za hubičku

Že balíček s hydrogenuhličitanem sodným patří jenom do kuchyně? Ale kdepak. Věděli jste, že jedlá soda je také účinnou přírodní medicínou? Uplatní se totiž při pálení žáhy, zánětech močových cest a alergických vyrážkách, přičemž zatne tipec bradavicím. Jeden úspěch za druhým sklízí i při úklidu, neboť její abrazivní vlastnosti odstraní i ty nejodolnější skvrny. Proč tenhle všemocný prášek neaplikovat i na automobilová světla? Stačí ho jen v adekvátním poměru smíchat s vodou a vzniklou pastu použít jako čisticí tekutý písek.

Sůl. Ta je vážně nad zlato

I když o soli nemají lékaři ani výživoví poradci hezké mínění, pravda je, že jsou situace, kdy se tohle ochucovadlo opravdu hodí. A tohle je jedna z nich! Proto neváhejte rozpustit dvě polévkové lžíce chloridu sodného v šesti šálcích teplé vody. Pro lepší účinek můžete přidat i trochu běžného prostředku na nádobí. Jakmile všechny přísady důkladně promícháte, můžete se dát do leštění. Tímto prostředkem to půjde jako po másle! A co dalšího vám rozhodně pomůže?

Zubní pasta. A to vážně

I zubní pastu se vyplatí povolat do akce, když jde o údržbu auta. Tato neodmyslitelná součást dentální hygieny zažloutlá světla opět rozjasní. Naneste ji rovnoměrně na celou plochu. O zbytek se postará pár krouživých pohybů houbičkou s drsným povrchem a finální oplach čistou vodou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz