Článek
Deštivá kvalifikace
Během první části kvalifikace začalo na okruh Silverstone postupně pršet a časem již bylo jasné, že bude mokrá trať hrát významnou roli v boji o pole position. A tak se také stalo. Max Verstappen byl rád, podobně jako i jiní favorité, že vůbec postoupil do druhé části kvalifikace.
V té už sice déšť opadal, avšak i tak hrála mokrá trať významnou roli, když vyřadila kupříkladu Leclerca z Ferrari. Poslední závěrečná část potvrdila, že tyto podmínky Red Bullu nesvědčí a tak se z vítezství radoval George Russel, který překonal Hamiltona. Mercedes tak oslavil kvalifikační double.
Systém DRS pomáhá?
Samotný závod měl ohromný spád, neuvěřitelný počet předjížděcích manévrů, kde si žezlo předávaly Mercedes s McLearenem, zatímco Red Bull Maxe Verstappena vše sledoval zpovzdálí. Díky dešti se navíc téměř celý závod bojovalo bez DRS, a jak se ukázalo, bylo to ku prospěchu věci.
Extrémně napínavý závod měl šmrnc až do posledního okruhu, i když je trochu škoda, že musel Russel ukončit závod z technických důvodu, čímž přišel o možnost pokusit se zvítězit. Líto mi bylo i Leclerca, který jel výborně, ale mechanici mu dali zbytečně brzy pneumatiky do mokra a Leclerc neměl šanci konkurovat.
Konec dominance Maxe a jeho Red Bullu
Nicméně závod nám nabídl, krom vítezství Luise Hamiltona, novou tvář týmu Red Bull. Již poslední závody naznačovaly, že se situace na špičce začíná vyrovnávat, na okruhu Silverstone byl Red Bull silný jen posledních pár kol, kdy se Verstappen dostal na druhé místo.
Je jasné, že doby, kdy Max vyhrával jeden závod za druhým s ohromným náskokem jsou pryč. Ne že bych tým Red Bull neměl rád, ale konečně mě svět F1 opět začal bavit. A začal bavit i jezdce, potažmo i jejich týmy. S každým závodem je na tom Red Bull hůř a hůř.
Zdroje: Přímý přenos kvalifikace a závodu