Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak jsem se stal cizincem v rodné obci?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Ladislav Gombár

Za co všechno vděčíme knihám?

Sbohem Československo!

Článek

Jak je možné se stát cizincem ve své rodné vesnici? Stačí se narodit v Československu roku 1962 a po rozdělení republiky, protože bydlíte v daném roce 1992 v Čechách a chcete tam i nadále žít, si zvolíte občanství CZ.

Ještě jako desetiletý kluk jsem žil a chodil do školy na jížním Slovensku. Rodiče nás pět dětí bez zeptání vzali s sebou do Bakova nad Jizerou za lepším životem.

Jak šel život, tak jsem se stal dospělým a studoval jsem v Litovském Mikuláši vojenskou vysokou školu, stačil jsem se v Bratislavě oženit a tam se nám narodila dcera Veronika. A jako voják z povolání jsem dostal do vínku město Žatec. V po revolučním roku 1990 jsem se stal civilistou na vlastní žádost. Začal jsem novou etapu svého života v obci Příšovice a v roce 1992 se nám v Turnově narodil syn Tomáš.

Rok 2008 rozdělil mou rodinu rozvod. Po dvou letech dalšího společného života jsem v roce 2010 opustil svou rodinu a vrátil jsem se do své rodné obce Lehnice. Změny na pracovišti ve firmě BAK stavební společnost a.s.Trutnov mé rozhodnutí jen postrčiy.

Občanství jsem neřešil, a tak tu už léta trvale žiju a pracuju jako občan EU na pobytový průkaz..

Tak jsem se stal cizincem ve své rodné obci…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Další články autora

Doporučované

Načítám