Hlavní obsah

P(r)odavačky v obchodě s mobilem v ruce.

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: pexels

Prodává tady někdo?

V obchodech dnes už často nenajdeme prodavače, prodavačky, které se zajímají o zákazníka a chtějí ho obsloužit. Často vám pouze něco jenom podají. Navrhuji změnu pojmenování: jsou to pouhé podavačky

Článek

Mám pocit, že v mnoha obchodech obtěžuji ,jako zákazník, svojí přítomností. V obchodě stojí obvykle nějaká obsluha, ale dost mi vadí, když po vstupu do obchodu uvidím prodavačku, která hledí do mobilu a zákazníci ji nezajímají. Pak je z ní pouhá podavačka, jak je již naznačeno v nadpisu. Když budu něco chtít, tak mi to podá. Jinak se musím obsloužit sama, vybrat si, vyzkoušet a pak ji jít vyrušit od mobilních aplikací. Nevím, nač takové síly vůbec někdo platí, když vlastně odhánějí zákazníky.

Potřebuji koupit kufry.

Zachtělo se mi nových kufrů, vcházím do příslušné prodejny v jednom obchodním centru.

„Dobrý den.“ pozdravím

Nic, žádná odpověď. Prodavačka přítomna fyzicky, ovšem duchem nepřítomna.

Pokládám záludnou otázku. „Máte prosím vás kufry velikosti M a XL?“

Chci dva, potřebujeme obměnit zavazadla na naše další cesty

„Tady.“ mávne rukou do prostoru, jako když odhání obtížnou mouchu.

Dívám se kolem sebe a nahoře na regálu vidím můj možná budoucí kufr. Přibližuji se k pultu. Pohled prodavačka neodtržen od displeje, prsty kmitají, zřejmě někomu píše. Stojím a čekám. Jsem postavy výrazné, určitě nejdu přehlédnout. Minuty běží, prsty po klávesnici také běží, čekám. Konečně zvedne hlavu. „Prosím, vybrala jste si nějaký?“ ptá se. „Ano, prosím, můžete mi ho sundat z regálu?“ zapichuji prst do prostoru a naznačuji směr, kde je možná můj budoucí kufr. Nalezne schůdky a podává mi kufr. Prohlížím si ho, ale přece jen chci mít srovnání. Žádám ještě o jiný model. Zřejmě nechápe, že na první dobrou jsem si nevybrala. Už má zase v ruce mobil. Dává ho do kapsy, podává mi ze schůdků druhý kufr. Prohlížím ho, zkouším otevřít, nejde to. Prosím prodavačku o instrukce a pomoc s otevřením. Odloží mobil a jme se studovat otevírací mechanismus. Neví si rady. „Asi tady se to zmáčkne a mělo by se to otevřít.“ informuje mě. „Otevřete mi ho, prosím.“ odpovídám. Neví si i nadále rady. Zkouší se ptát, jestli ho nechci koupit takto zavřený, že prý je zřejmě uvnitř návod na použití. Já nechci zavřený kufr, kde je možná návod uvnitř. Chci si ho před nákupem prohlédnout. Sedám si, tohle bude na dlouho. Prodavačka někomu volá, zda jí dokáže pomoci. Čas běží, čekám. Nic nevyřídila, mobil uklidila. Odcházím.

Majitelé tohoto obchodu vyhazují peníze oknem. Taková prodavačka, tedy spíše podavačka je drahá i zadarmo. Jdu ještě do jiného obchodu v obchodním centru. Když při zpáteční cestě míjím obchod s kufry, za pultem stojí postava, třímá v ruce mobil a nevnímá okolí. Co dodat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz