Článek
„Chceme vytvořit místo, kde každý cestovatel najde vše, co potřebuje, aby mohl objevovat svět v tom pravém slova smyslu a zažil nezapomenutelná dobrodružství,“ prohlašuje zakladatel platformy Tomáš Zapletal. Worldee je místo, kde cesty tvoří zkušení cestovatelé nebo expati, kteří v destinaci dlouho žijí. Člověk se díky tomu může vyhnout přelidněným místům, turistickým nástrahám a zažít autentickou vysněnou dovolenou očima místních.
Zájem o autentické cestování celosvětově roste a je trendem číslo jedna v oblasti cestovního ruchu. Worldee tomu jde naproti a chce ho udělat dostupnější. Měnící se preference cestovatelů naznačují i rekordní tržby Worldee, které se v roce 2023 vyšplhaly na 41 mil. Kč. Oproti předchozímu roku tak olomoucký start-up zaznamenal 400% růst. Nejedná se o jediný pokořený milník. Cestovatelka Nikol Kodymová přes Worldee vyprodala cestu do New Yorku za 35 min. Cestovatelů, kteří se rozhodli vydat za dobrodružstvím jinak, než byli doposud zvyklí, bylo v minulém roce přes 1 500. Worldee mělo dokonce i měsíc, kdy na cestu odjela jedna skupina každý den. „Vždycky jsem věřil, že se do takového bodu dostaneme, ale teď je to tady, a já jsem vděčný za veškerou důvěru, kterou nám naši zákazníci dávají,“ zmiňuje Tomáš Zapletal. „Je to ale teprve začátek, čeká nás ještě hodně práce. Každý den makáme na zlepšování celé platformy, kam přidáváme neustále nové zážitky,“ dodává. Na cestu s Worldee se už ale nevydávají pouze Češi, ale také zákazníci ze Slovenska, Německa, Rakouska, USA a Kanady.
„Chceme dostat do světa, že lidé mohou cestovat autenticky, aniž by plánování zabralo hodiny času. Proto spolupracujeme s největšími českými travel influencery, kteří nejenom, že o nás rozšiřují povědomí, ale sami provádí své sledující po světě,“ dodává Karolína Ježková. Takto s Worldee na cestu jela například Mariana Prachařová. Vybrala si Island, jednu z nejprodávanějších destinací na Worldee. Dalšími favority jsou pak Madeira, Norsko, Azory, ale i Kanárské ostrovy. „Nabídku destinací a termínů cest rozšiřujeme každý den. I tím se od klasických cestovních kanceláří, které mají většinou nabídku finální před začátkem roku, lišíme,“ vysvětluje Martin Zajíc, Head of business development.
„Pomáháme cestovatelům tvořit si vlastní značku“
To, jaké nové cesty se budou na Worldee přidávat, je ale částečně v rukách samotných cestovatelů. Jsou těmi, kdo tvoří nabídku na platformě Worldee. Zkušený cestovatel, který projde přijímacím procesem, si tak může vytvářet vlastní produkt v podobě cest a budovat vlastní značku. „Má sestra, která se pohybuje v cestovním ruchu, začala přes naši platformu prodávat v loňském roce cesty na Island. Letos má vypsané průměrně dva termíny za měsíc a už nyní jsou téměř všechny v roce 2024 vyprodané,“ poznamenal Tomáš Zapletal. Worldee hledá další takové cestovatele, kteří by si chtěli část roku vydělávat cestováním a pomáhali lidem autenticky objevovat svět.